• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 14 مرداد 1397
کد مطلب : 25638
+
-

کارنامه‌ای در دست چپ

کارنامه‌ای در دست چپ

انتخاب باشگاهی که شدیدا درگیر بحران‌های مالکیتی است، برای هیچ‌کدام از مربیان مطرح ایرانی «عاقلانه» به نظر نمی‌رسد. خداداد عزیزی اما چاره‌ای به جز انتخاب سپیدرود رشت نداشت. چرا‌که به جز این تیم، هیچ باشگاه دیگری در لیگ‌برتر خواهان جذب او نبود. خداداد بعد از 2‌سال به لیگ‌برتر برگشت تا شاید بالاخره برای دوران مربیگری‌اش نیز اعتباری به‌دست بیاورد اما رشتی‌ها به سرعت از آینده تیم‌شان با این مربی ناامید شدند. فاصله تشویق عزیزی قبل از شروع بازی با سپاهان با سر دادن شعارهایی علیه او در جریان همین مسابقه، کوتاه بود. درست به اندازه فاصله دل بستن به خداداد و ناامیدشدن از تیم او. 2‌شکست سنگین، دریافت 9‌گل در 2‌بازی، اشتباه‌های متعدد فردی و تیمی و تبدیل شدن به تنها تیم بدون امتیاز 2‌‌‌هفته اول، خیلی زود سپیدرود را به یکی از گزینه‌های جدی سقوط تبدیل کرده است.

خداداد عزیزی شاید مقصر اصلی شرایط اسفبار امروز سپیدرود نباشد اما با رفتارهایش در کنار زمین و پاسخ دادن به شعار تماشاگرها، حالا روبه‌روی هواداران تیم رشتی قرار گرفته و دیگر  کمتر کسی خواهان ادامه حضور این مربی روی نیمکت است. داستان خداداد و سپیدرود، هنوز تمام نشده اما شاید این ماجرا، بخشی دیگر از کارنامه  ضعیف دوران مربیگری او باشد؛ این‌بار شاید کوتاه‌تر و تلخ‌تر از همیشه. 12‌سال قبل، خداداد عزیزی درست مثل بسیاری از هم‌نسل‌هایش بدون ساختن پشتوانه فنی قابل اتکا برای خودش، به مربیگری روی آورد. ابومسلم، اولین تیم حرفه‌ای دوران تازه برای این چهره به‌شمار می‌رفت. او کارش را در این باشگاه با 3‌پیروزی متوالی شروع کرد و پرسپولیس را با دنیزلی شکست داد تا همه از کشف یک استعداد جدید در دنیای مربیگری حرف بزنند. در 6‌بازی بعدی اما خبری از پیروزی نشد و او در نهایت با 5‌پیروزی، 6‌تساوی و 4‌باخت ابومسلم را در رده ششم قرار داد.

ابومسلم خداداد در لیگ هفتم، محک جدی‌تری خورد. 5‌شکست در 9‌هفته اول لیگ، برای کنار گذاشتن این مربی کافی به‌نظر می‌رسید. او در لیگ هشتم، 14‌هفته روی نیمکت پیام مشهد دوام آورد و با 7‌شکست و تنها 3‌پیروزی از این تیم برکنار شد. 4‌شکست و تنها یک برد روی نیمکت استقلال اهواز، تجربه تلخ بعدی خداداد بود. تجربه‌ای که به همه فهماند عزیزی  راه موفقیت در لیگ برتر را بلد نیست. ستاره سال‌های دور تیم‌ملی به لیگ‌یک تبعید شد اما ابومسلم با او به رده‌ای بهتر از هفتمی جدول گروه‌اش نرسید. خداداد در لیگ شانزدهم دوباره حضور در سطح اول را تجربه کرد. باز هم این مشهدی‌ها بودند که به او فرصت سرمربیگری دادند اما با 7‌باخت و فقط یک پیروزی در 11‌بازی، این بلیت را نیز سوزاند. اخراج از نیمکت سپیدرود برای خداداد، حالا چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. کارنامه مربیگری او خالی از نتایج درخشان و پر از جار‌و‌جنجال است. از گلاویز شدن با خبرنگارها تا درگیری با داورها، بیرون کشیدن تیم از زمین و البته بیرون آوردن بازیکن از زمین به دلیل اشتباه فردی بعد از انجام هر 3‌تعویض! سال‌ها قبل در ملبون، خداداد عزیزی «ناجی» تیم‌ملی شد اما او حالا در دوران مربیگری یک « شکست‌خورده» تمام‌عیار است. ابومسلم، پیام و استقلال اهواز زمانی به این مربی اعتماد کردند و حالا اثری از هیچ‌کدام در فوتبال ایران نیست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید