• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 7 دی 1396
کد مطلب : 2548
+
-

کافه مجلس

مجلس 2 هفته جلسه علنی ندارد

مجلس تا 24دی‌ماه جلسه علنی نخواهد داشت، بنا به اعلام هیأت رئیسه، هفته آینده زمان حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه است و هفته بعد کمیسیون‌های مجلس لایحه بودجه 97را بررسی می‌کنند و به این ترتیب مجلس در قریب به 14روز آینده جلسه علنی نخواهد داشت. همچنین آنطور که علی‌اصغر یوسف نژاد، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه به ایسنا خبرداده قرار است بودجه سال 97هفته اول بهمن‌ماه به صحن علنی مجلس برسد.

 حمایت مطهری از کوچک شدن جدول 17بودجه

علی مطهری در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران گفت: معتقدم اعتبارات جدول ۱۷ هرچه کمتر شود بهتر است چون معمولا نظارتی روی بودجه این مؤسسات فرهنگی نمی‌شود. وی همچنین در مورد اعتبارات مربوط به بودجه فرهنگی کشور افزود: نسبت به سال‌های قبل که بودجه فرهنگی 3 یا 4درصد کل بودجه عمومی بوده امسال ظاهرا کمتر شده و ۰.۶درصد شده است.

 انتقاد از گرانی تخم مرغ به مجلس رسید

علی بختیاری، نماینده گلپایگان و خوانسار در جلسه علنی دیروز مجلس در تذکری خطاب به هیأت رئیسه گفت: دولت بداند شرایط مردم بسیار سخت است،  بالا رفتن قیمت تخم مرغ و برخی کالاهای اساسی فشار بسیاری به مردم وارد کرده است.

 واکنش نمایندگان به یک غیبت دردسرساز

قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید با اشاره به عدم‌شرکت نماینده ایران در سازمان ملل در رأی‌گیری صدور قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه حکومت میانمار، گفت: در این مجمع قرار شده تا سازمان ملل از مردم مسلمان میانمار حمایت کند و از کشتار آنها توسط حکومت سو چی جلوگیری شود و دستورالعملی را مشخص کردند ولی نماینده ایران در این رای‌گیری حضور نداشته است.

 تذکر4نماینده به وزیر دادگستری

علی مطهری، فاطمه سعیدی، طیبه سیاووشی و محمود صادقی نمایندگان تهران در تذکری کتبی خطاب به وزیر دادگستری خواستار شرح علت بی‌توجهی به وضعیت رضا شهابی و مهدی خزعلی با وجود وضع وخیم جسمی آنها در زندان شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید