• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مرداد 1397
کد مطلب : 25358
+
-

انرژی‌های تجدیدپذیر راهکار عبور از خاموشی

 مشاور عالی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) در میزگردی که با موضوع «گذر از خاموشی‌های تابستان‌98 با تکیه بر انرژی‌های تجدیدپذیر» برگزار شد، گفت: تنها گزینه عبور از بحران برق در سال‌98 و جلوگیری از خاموشی‌ها استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است.

 به گزارش سایت خبری زیست آنلاین، مهرداد داوری فر با اشاره به تفاوت سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر تصریح کرد: اگر بخواهیم یک نیروگاه هزار مگاواتی حرارتی احداث کنیم، جایابی و تأمین زیرساخت لازم تزریق برق به شبکه برای آن حدود 2 تا 3سال و احداث نیروگاه نیز حداقل 3سال زمان می‌برد؛ درحالی‌که احداث نیروگاه‌های خورشیدی تا سایز 10مگاوات به‌صورت پراکنده انجام شده و نیاز به تأمین زیرساخت شبکه ندارد.
همچنین این نیروگاه‌ها در طول چند‌ماه به‌صورت موازی توسط شرکت‌های مختلف به‌سادگی قابل احداث هستند.
 بر همین اساس گزینه در دسترس برای پیک مصرف برق در سال98 سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر است. وی با بیان اینکه تأمین برق با انرژی‌های تجدیدپذیر نیازی به زیرساخت آنچنانی و احداث خط انتقال و پست ندارد، تأکید کرد: یکی از امتیازات انرژی‌های تجدیدپذیر این است که می‌توان آن را در سراسر کشور به‌صورت پراکنده و در سایز کوچک راه‌اندازی کرد و نیازی به هزینه انتقال نیرو هم ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید