• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 مرداد 1397
کد مطلب : 25333
+
-

خط خبر | شهر

   ناکارآمدی در تدوین برنامه

عضو هیأت رئیسه شورای شهر مشهد از بدهی‌های مدیریت شهری انتقاد کرد. محمدحسین ودیعی به سایت شهرداری مشهدگفت: «بدهی‌های شهرداری‌ها تنها مربوط به عدم‌تحقق منابع مالی نیست و بخشی از آن نیز ناشی از ناکارآمدی و سهل‌انگاری در تدوین برنامه‌هاست. برخی هزینه‌های شهری اجتناب‌ناپذیر هستند که نمی‌توانیم از آنها کم کنیم، اما برخی از این بدهی‎ها مشمول بهره‌های بانکی است که از این رو، هر روزه این میزان بدهی افزایش می‌یابد.»

   ساختار طبیعی، پایداری بیشتر شهرها

عضو شورای شهر تبریز معتقد است که فضای سبز شهری جزو ضرورت‌های شهرهاست. فریدون بابایی‌اقدم به شهریارنیوز گفت: «شهرها به‌عنوان کانون تمرکز فعالیت انسان‌ها برای پایداری بیشتر چاره‌ای جز پذیرش ساختارهای طبیعی و متاثر از فضای سبز ندارند. فضای سبز شهری به‌عنوان جزء ضروری و لاینفک پیکره یگانه شهرها در متابولیسم آنها نقش اساسی دارد و کمبود آن می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به‌وجود آورد.»

   تحقق درآمد هزار میلیارد تومانی

شهردار اهواز از احتمال افزایش درآمد پایدار این شهر خبر داد. به گزارش سایت شهرداری اهواز، منصور کتانباف گفت: «اگر بتوانیم 20بسته سرمایه‌گذاری را امسال به مرحله قرارداد برسانیم، حداقل هزار میلیارد تومان درآمد برای شهرداری اهواز ایجاد می‌شود که انقلابی در زمینه درآمدهای شهرداری است. اما این موفقیت جز با تلاش جهادی و شبانه‌روزی مدیران و زیرمجموعه حاصل نمی‌شود. درصورت تحقق این درآمد امیدواریم که بخش اعظم آن را در توسعه و عمران شهر خرج کنیم.» او ادامه داد: «با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در زمینه‌های مختلف، قیمت ساخت مسکن افزایش یافته و به تبع آن کاهش ساخت‌وساز را شاهد هستیم و این امر تأثیر منفی را بر درآمدهای شهرداری اهواز خواهد داشت.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :