• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 9 مرداد 1397
کد مطلب : 25184
+
-

سینما تموز

چند سکانس سینمایی همزمان با چله تابستان

سینما تموز

مسعود میر/روزنامه‌نگار


بازار سینما داغ است،  بی‌مروتی آفتاب و البته دلمردگی مردم هر روز تب‌دارتر می‌شود و سینما شاید از معدود مفرهای ذهنی باشد در این وانفسا.

لمیدن در خنکای سینما و شیرجه زدن در غوغای تصویر و صدا لااقل در کوتاه‌مدت حال تماشاگران را کمی بهتر می‌کند. آنها می‌دانند بیرون سینما از یک سو آفتاب جان‌مان را می‌سوزاند و از سوی دیگر آتش بحران‌های اقتصادی به‌صورت‌مان پنجه می‌کشد.

با این پیش‌فرض‌ها هنوز گروهی از مردم سینما را پناهگاهی می‌دانند برای فراموشی،  آرامش و البته اندکی لبخند. به همین دلیل است که «هزارپا» به لطف چند شلیک جانانه خنده توانسته در مدت کوتاه اکرانش «به وقت شام»، «تگزاس» و «لاتاری» را پشت سر بگذارد و اگر فاصله بسیار کم خود با «مصادره» را هم جبران کند در صدر فهرست پرفروش‌ترین فیلم سال97 لااقل تا‌کنون قرار خواهد گرفت. نکته جالب اینکه هزارپا هنوز برای ثبت رکورد خیلی زمان دارد و فروش بیش از 15میلیاردی‌اش را تا‌کنون تنها در 3هفته به‌دست آورده است.

کوچ سازندگان پایتخت به سینما 

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه دیروزش با 2فیلمنامه موافقت کرده که البته نام سازندگان یکی از این 2فیلم برای مخاطبان تلویزیون بسیار حائز اهمیت است.
روابط عمومی سازمان امور سینمایی،  سمعی و بصری خبر داده که فیلمنامه «قسم» به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و نویسندگی محسن تنابنده توسط 2کارگردان به‌صورت مشترک ساخته خواهد شد: سیروس مقدم و محسن تنابنده. قسم در ژانر اجتماعی است و می‌توان از همین الان حدس زد که اگر سازندگان سریال پایتخت کمی در انتخاب بازیگر دقت کنند به پشتوانه محبوبیت سریال‌شان می‌توانند در سینما هم روزهای موفقی را از سر بگذرانند. البته به جز قسم فیلمنامه «غریبه» به تهیه‌کنندگی سیدغلامرضا موسوی و نویسندگی و کارگردانی بهتاش صناعی‌ها هم موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را دریافت کرده است.

دلم آمریکا می‌خواد 

روابط عمومی فیلم «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا اعلام کرده که همزمان با رونمایی از پوستر بین‌المللی این فیلم سینمایی،  اکران‌ خارج از کشور آن هم از 18مرداد آغاز خواهد شد. «دلم می‌خواد» توسط «دریچه سینما» در آمریکا،  کانادا و استرالیا به نمایش درمی‌آید تا اهالی قاره سرخ هم از تماشای فیلم خبرساز این روزها محروم نمانند. «رقص» یکی از آن کلیدواژه‌هایی است که در ادبیات سیاسی و اجتماعی ایران در یک‌ماه اخیر بسیار خبرساز شده و جالب اینکه فیلم از توقیف درآمده فرمان آرا هم خیلی طنازانه به این موضوع پرداخته است.

18روز تا نجات تنگه ابوقریب

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان از 17مرداد‌ماه در سینماها به نمایش درمی‌آید. با این خبر که یکی دو روزی است دست‌به‌دست می‌شود، وضعیت اکران بهترین فیلم سینمایی جشنواره فجر سی و ششم سروشکل مشخص‌تری به‌خود گرفته است. پیش‌تر حرف از اکران این فیلم به مناسبت سالروز حمله ارتش بعث به تنگه ابوقریب در 22تیرماه مطرح بود و حالا خبر اکران این فیلم در روز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان که به اسم روز خبرنگار نامگذاری شده به گوش می‌رسد. تنگه ابوقریب فیلمی تماشایی است که 6سیمرغ بلورین ازجمله سیمرغ بهترین فیلم،  بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین کارگردانی جشنواره را در جیب دارد. در تنگه ابوقریب، امیر جدیدی، جواد عزتی و حمیدرضا آذرنگ بازی‌های متفاوتی را به نمایش گذاشته‌اند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
تدابیر تموز