• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 25007
+
-

مأموریت غیرممکن رکورد خواهد زد

گزارش
مأموریت غیرممکن رکورد خواهد زد

آرش نهاوندی/مترجم

پیش‌بینی باکس آفیس حکایت از آن دارد که فیلم در حال اکران «ماموریت غیرممکن – فال اوت» به تهیه‌کنندگی تام کروز در روز اکران با 59میلیون دلار فروش رکوردی تاریخی را ثبت خواهد کرد.

اگر این پیش‌بینی درست از آب درآید آنگاه ششمین قسمت از این فیلم که «ماموریت غیرممکن – فال اوت» نام دارد رکورد فروش فیلم «ماموریت غیرممکن – ملت یاغی» را نیز پشت سر خواهد گذاشت؛  این فیلم در روز اکران خود 55میلیون دلار فروش کرده بود، ماموریت غیرممکن – ملت یاغی در سال 2015در سراسر دنیا 682میلیون دلار فروش کرده بود. کریستوفر مک کواری فیلم ماموریت غیرممکن – فال اوت را کارگردانی کرده  و نگارش فیلمنامه این فیلم نیز بر‌عهده او بوده است. او پیش‌تر نیز فیلم ماموریت غیرممکن – ملت یاغی را کارگردانی کرده بود. شرکت فیلمسازی «اسکایدانس» که شریک پارمونت است،  فیلم را از نظر مالی تأمین کرده است. تام کروز نیز یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم در کنار مک کوایر، جی‌جی آبرامز و جیک میرز دیگر  تهیه‌کنندگان این فیلم است. 

ماموریت غیرممکن عنوان سری فیلم‌های جاسوسی است که براساس مجموعه‌ای تلویزیونی‌ به همین نام ساخته شده‌است. تا‌کنون 5نسخه از این مجموعه به نام‌های مأموریت غیرممکن،  مأموریت غیرممکن‌۲،  مأموریت غیرممکن‌۳،  مأموریت غیرممکن-پروتکل شبح و مأموریت غیرممکن- ملت یاغی ساخته و اکران شده است. تام کروز در نقش شخصیت اصلی داستان،  مأمور مخفی ایتن هانت در تمام نسخه‌های فیلم حضور دارد.

 مجموعه فیلم‌های ماموریت غیرممکن براساس سریالی به همین نام که مابین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۳ میلادی از شبکه سی‌بی‌اس پخش می‌شد،  ساخته شده است. در ایران این سریال بیشتر با نام «بالاتر از خطر» معروف است. فصل اول و دوم این سریال در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۶۸ میلادی برنده جایزه امی شد. همچنین در سال ۱۹۶۸ میلادی،  این سریال برنده جایزه گلدن گلوب بهترین مجموعه تلویزیونی شد. منبع: فیلم ورایتی

این خبر را به اشتراک بگذارید