• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 24964
+
-

چراغ سبز به فرهاد

چراغ سبز به فرهاد

چند روز بعد از انتخاب فتحی به عنوان جانشین رضا افتخاری در سمت مدیرعاملی استقلال، اعضای جدید کادر مدیریتی باشگاه نیز انتخاب شده‌اند. ترکیب هیات مدیره هنوز تغییر خاصی نکرده اما فتحی از اختیارات قانونی‌اش برای اضافه کردن چند نفر به استقلال و کنار گذاشتن چند چهره دیگر از این باشگاه، بهره برده است. اولین تغییر باشگاه بعد از جدایی افتخاری، کنارگذاشته‌شدن نصرالله عبداللهی از سرپرستی تیم بوده است. فتحی در حکمی از زحمات عبداللهی در این پست قدردانی کرده و اصغر حاجیلو را به عنوان سرپرست جدید تیم استقلال برگزیده است. گفته می‌شد که وینفرد شفر از عملکرد «عمونصی» راضی نیست اما اگر او به‌خوبی در انجام وظایفش به عنوان سرپرست موفق نبوده، آیا سرپرست جدید خواهد توانست به‌خوبی از پس این مسئولیت‌ها بربیاید؟ حاجیلو قبلا روی نیمکت درکنار قلعه‌نویی و حجازی نشسته و حالا برای سومین‌بار در جایگاه سرپرستی استقلال قرار می‌گیرد. این در حالی است که باشگاه می‌توانست جای عبداللهی را با یک چهره جوان مسلط به زبان انگلیسی پر کند. جالب اینکه سرپرست پیشین نیز باشگاه را ترک نمی‌کند و به‌عنوان «رئیس کمیته فنی» به‌حضور در استقلال ادامه می‌دهد. این کمیته دقیقا قرار است چه تاثیری در شرایط فنی استقلال داشته باشد؟ همان‌طور که انتظار می‌رفت، «پندار توفیقی» نیز سرانجام از استقلال جدا شد. ظاهرا او در روزهای گذشته به باشگاه نرفته بود و انتظار حکم فتحی را می‌کشید. او به واسطه لو رفتن جزئیات قرارداد مامه تیام و چند بازیکن دیگر و البته امضای قرارداد با مهره‌های مصدوم، به‌شدت زیر فشار قرار داشت و جدایی‌اش قابل پیش‌بینی به‌نظر می‌رسید. «علی خطیر» از این پس معاون ورزشی باشگاه استقلال خواهد بود تا در این تیم، دیگر خبری از قرارداد بستن در ساعت‌های پایانی شب و «پندارتایم» نباشد. علی خطیر تا اواخر سال گذشته، در عضویت فدراسیون فوتبال قرار داشت اما بعد از درگیری نایب رئیس کمیته انضباطی یوفا با دستیار کارلوس کی‌روش در ساختمان پک، از سوی فدراسیون مقصر شناخته شد و سمتش را از دست داد. او حالا به فوتبال برگشته و در یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های مدیریتی استقلال قرار گرفته است. حکم سوم مدیرعامل باشگاه استقلال نیز، انتخاب هادی مباشری به عنوان معاون اجرایی باشگاه استقلال بوده است. حالا باید منتظر ماند و دید که این خانه‌تکانی، چه تاثیری در سرنوشت استقلال خواهد داشت.

آبی‌ها قبل از هر چیز، باید روند امضای قرارداد با بازیکنان مختلف را اصلاح کنند. بدعت‌هایی که در دوران فتح‌الله‌زاده گذاشته شده‌اند و با حضور توفیقی به اوج رسیده‌اند، باید در استقلال به پایان برسند. استقلال در این تابستان، چوب قراردادهای نه‌چندان محکم  و بندهای ناامیدکننده فسخ قرارداد را خورد و این اتفاق دیگر در هیچ شرایطی نباید در باشگاه تکرار شود. برای قضاوت فتحی و معاونان جدیدش، هنوز زود به‌نظر می‌رسد اما آنها کار بسیار دشواری برای تزریق آرامش به استقلال طوفان‌زده دارند.

  کنایه مدیر اجرایی جدید به تیم مدیریتی سابق
هادی مباشری که روز گذشته از سرپرست جدید باشگاه استقلال حکم معاون اجرایی را گرفته، فعالیتش را با کنایه به تیم مدیریتی قبلی آغاز کرده است. مباشری در اولین مصاحبه‌اش اینچنین گفته است:‌«وقتی کارها به یک نفر ختم شود، اگر خوب هم کار کند، حرف و حدیث ایجاد می‌شود؛ بد کار کند که دیگر هیچ. با توجه به احکام صادر شده، همه چیز تیمی شده و به یک نفر ختم نمی‌شود. به‌عنوان مثال، درباره نقل و انتقالات کارها تیمی انجام می‌شود و البته امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه کار نهایی را انجام می‌دهد. این نکته را باید گفت که وقتی سرمربی بازیکنی بخواهد، معاونت اجرایی پس از بررسی رزومه بازیکن در کمیته بین‌الملل با بازیکن مذکور یا ایجنت آن تماس می‌گیرد، صحبت‌های ابتدایی با او هم از طرف ما خواهد شد، اما سپس به‌صورت تیمی کارها پیش خواهد رفت تا درصد اشتباهات کمتر شود.»

  تماس وزیر با محـبوب اسـتقلالی‌ها
موج تغییرات در استقلال از مدیرعامل شروع شد و به معاون ورزشی باشگاه و حتی سرپرست تیم رسید. اما آیا این تغییرات طرفداران ناراضی را ساکت خواهد کرد؟

بر اساس شنیده‌ها مدیران وزارت ورزش و البته امیرحسین فتحی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال به این نتیجه رسیده‌اند که در شرایط فعلی چاره‌ای جز میدان دادن به چهره‌های مقبول هواداران ندارند.

یکی از مقبول‌ترین چهره‌های آبی‌ها بدون تردید فرهاد مجیدی است. وزیر ورزش و جوانان دیروز به بهانه تسلیت درگذشت پدر مجیدی به او زنگ زده اما بر اساس شنیده‌ها، مکالمه آنها فقط محدود به تسلیت نشده. 

گفته می‌شود سلطانی‌فر با اشاره به محبوبیت و مقبولیت بالای مجیدی بین هواداران استقلال، از او خواسته به کمک تیمش بیاید. یک منبع آگاه می‌گوید چند روز پیش هم یکی از دوستان امیرحسین فتحی به فرهاد مجیدی گفته بود که مدیران جدید استقلال از حضور او استقبال می‌کنند. ظاهرا مجیدی هم تاکید کرده بوده که تنها پیشنهاد مدیریت فنی باشگاه با
 اختیارات تام را خواهد پذیرفت. بحث حضور مجیدی در استقلال، آخرین‌بار همزمان با انتخاب وینفرد شفر به‌عنوان سرمربی تیم مطرح شد. در آن مقطع گفته می‌شد مجیدی پذیرفته که به‌عنوان دستیار روی نیمکت تیم بنشیند اما مدیران وقت یا شاید هم خود شفر تمایلی نشان نداده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید