• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
دو شنبه 8 مرداد 1397
کد مطلب : 24907
+
-

بن‌بست تحقیقات در پرونده قتل زن جوان


وقتی تحقیقات پلیس برای یافتن عامل قتل مسلحانه زن جوان بی‌نتیجه ماند، اولیای دم با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران درخواست دیه از بیت‌المال کردند.

به گزارش همشهری، تحقیقات در این پرونده از ساعت 6صبح 18آذر94 شروع شد. آن روز کارگران شهرداری هنگام جمع‌آوری زباله‌ها از داخل جوی آبی حوالی شهرک ولیعصر بودند که با جسد زنی جوان مواجه شدند. جسد با نایلون و ملحفه پیچیده شده بود و کارگران فورا پلیس را خبر کردند. لحظاتی بعد مأموران به همراه قاضی مدیرروستا، کشیک جنایی در محل حادثه حاضر شدند. قربانی زنی بود 35ساله که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود. آنطور که مشخص بود، قتل در جای دیگری صورت گرفته و قاتل یا قاتلان جسد را به آن محل منتقل و داخل جوی آب رها کرده بودند. با دستور قاضی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان جنایی تحقیقات خود را برای شناسایی هویت قربانی شروع کردند. تیم جنایی در نخستین اقدام سراغ آلبوم افراد ناپدیدشدگان رفت و با انجام جست‌وجو در میان پرونده‌ها مشخصات زن گمشده‌ای را به‌دست آورد که با مقتول مطابقت داشت. در گام بعدی خانواده زن جوان به پزشکی قانونی احضار شدند و وی را شناسایی کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد مقتول 35ساله بوده که چند سال پیش از همسرش طلاق گرفته و به همراه فرزندانش زندگی می‌کرد. مأموران راهی خانه وی شدند و پی بردند که روز حادثه فرزندان زن جوان خانه نبوده‌اند. ضمن اینکه خانه به‌هم ریخته و موبایل وی به سرقت رفته بود. به همین دلیل کارآگاهان با انجام ردیابی‌های ویژه، مردی را که موبایل قربانی را سرقت کرده بود، شناسایی و دستگیر کردند. وی در بازجویی‌ها به سرقت موبایل زن جوان اعتراف کرد اما به قتل نه. او گفت: من مقتول را می‌شناختم و قرار بود با هم ازدواج کنیم. روز حادثه به خانه‌اش رفتم اما چون مواد مصرف کرده بودم وسوسه شدم تا موبایلش را که به‌تازگی خریده و گران‌قیمت بود، سرقت کنم. برای همین صبر کردم تا او بخوابد، ‌وقتی خوابش برد موبایل را برداشتم و رفتم. از آن روز به بعد دیگر خبری از زن جوان نداشتم و حتی تعجب کردم که چرا دیگر با من تماس نگرفت تا اینکه پلیس سراغم آمد و متوجه شدم به قتل رسیده است اما من در جنایت نقشی نداشتم.

مظنون اصلی پرونده مدتی در بازداشت بود اما چون مدارکی علیه وی به‌دست نیامد، پرونده وی تنها به اتهام سرقت به دادگاه فرستاده شد. از سوی دیگر، تحقیقات همچنان درخصوص قتل زن جوان و شناسایی عامل یا عاملان جنایت ادامه داشت. حتی چند نفر به‌عنوان مظنون دستگیر شدند اما چون مدارکی علیه آنها نبود، همه آنها آزاد شدند. حالا با گذشت حدود 3سال از قتل زن جوان و شناسایی نشدن قاتلان، خانواده وی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران درخواست دیه از بیت‌المال کرده‌اند. به همین دلیل قاضی جنایی، پرونده را به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید