• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 7 مرداد 1397
کد مطلب : 24848
+
-

لزوم رسیدگی فوری به لایحه حمایت از محیط‌بانان

یک روز پس از شهادت  یک محیط‌بان در قلعه‌گنج کرمان، عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه حمایت از محیط‌بانان کشور هنوز به صحن نیامده است، گفت: تدوین و ارائه این لایحه یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری آنا، مهرداد بائوج لاهوتی درخصوص سرانجام لایحه حمایت از محیط‌بانان کشور تصریح کرد: این لایحه چند وقتی است که از دستور کار خارج شده و به صحن مجلس نیامده است. نماینده مردم لنگرود در مجلس در مورد نواقص این لایحه گفت: با این تهاجم‌هایی که در این چند وقت اخیر به محیط‌بانان شده است، نگرانی‌هایی در مورد امنیت جانی آنها وجود دارد که باید به این مورد در لایحه توجه بیشتری شود و کاری کرد که ضریب امنیت شغلی‌شان بالا برود. 

وی تأکید کرد: این ضریب امنیت باید در حدی باشد که اینها بتوانند با جسارت بیشتری به‌کار خودشان بپردازند. آنطور که فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرده است مهدی احمدی نیکبخت شامگاه جمعه گذشته در عملیات تعقیب وگریز شکارچیان متخلف به شهادت رسیده است. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  پیش ازاین گفته بود با تصویب این لایحه شاهد اقدامات خوبی در احقاق حقوق محیط‌بانان خواهیم بود.

سرهنگ جمشید محبت خانی  با اشاره به 120‌محیط بان شهید تصریح کرد: در حالی‌که محیط بانان همواره با خطرات زیادی در محیط زیست طبیعی مواجه هستند ولی همواره در زندگی اجتماعی خود از لحاظ حقوقی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که در خیلی از مواقع این حقوق تضییع می شود. براساس ماده12 قانون به‌کارگیری سلاح و مهمات، کسانی که مامور به استفاده از سلاح هستند ضابط قضایی محسوب می‌شوند و در مقابل یک فرد متخلف هیچ عواقب جزایی و مدنی برای این ضابطان وجود ندارد اما هنوز محیط‌بانان از این مزیت برخوردار نیستند. تصویب لایحه حمایت از محیط بانان علاوه بر رفع این موانع بسیاری از مشکلات دیگر محیط بانان را نیز برطرف می کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید