• پنج شنبه 18 بهمن 1403
  • الْخَمِيس 7 شعبان 1446
  • 2025 Feb 06
سه شنبه 16 بهمن 1403
کد مطلب : 247946
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5yZr
+
-

بازگشت رونق به گیشه سینماهای چین

بازگشت رونق به گیشه سینماهای چین

پس از یک سال رکود در ۲۰۲۴، سینمای چین بار دیگر به دوران اوج بازگشته و انیمیشن «نِژا ۲» با فروش ۴۳۴میلیون دلاری در 5 روز در مسیر تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ چین قرار دارد.دنباله انیمیشنی «نِژا ۲» به‌کارگردانی یو یانگ در مسیر تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ چین است، درحالی‌که فیلم «کارآگاه چایناتاون ۱۹۰۰» نیز فروش چشمگیری داشته و تاکنون ۲۵۳میلیون دلار درآمد کسب کرده است.پس از یک دوره رکود در سال۲۰۲۴، گیشه سینمایی چین بار دیگر رونق گرفته است. از آغاز تعطیلات سال نو چینی در ۲۹ژانویه۲۰۲۵، درآمد حاصل از فروش بلیت به ۹۷۸میلیون دلار رسیده است که نسبت به 5روز اول تعطیلات سال گذشته 3/27درصد افزایش را نشان می‌دهد.انیمیشن دنباله‌ای «نِژا ۲»، نقش اصلی را در ثبت این ارقام بزرگ ایفا کرده است. این فیلم به‌کارگردانی یویانگ تاکنون ۴۳۴میلیون دلار فروش داشته و در مسیر پیشی گرفتن از فیلم جنگی «نبرد در دریاچه چانگجین» (با ۹۱۳میلیون دلار فروش) به‌عنوان بزرگ‌ترین بلاک‌باستر تاریخ سینمای چین قرار دارد.  پیش‌بینی می‌شود که «نِژا ۲» تا ۹۴۴میلیون دلار (معادل ۶.۸میلیارد یوان) فروش داشته باشد. قسمت نخست انیمیشن «نِژا» در سال۲۰۱۹ با ۶۹۹.۳میلیون دلار، به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ چین تبدیل شد. در جایگاه دوم، فیلم کمدی - معمایی «کارآگاه محله چینی‌ها ۱۹۰۰» به‌کارگردانی مشترک چن‌سی‌چنگ و دای مو، در5روز نخست تعطیلات سال نو چینی ۲۵۳.۱میلیون دلار فروش داشته است.در رتبه سوم هم دنباله فانتزی «آفرینش خدایان» با ۱۲۴.۳میلیون دلار قرار دارد. همچنین فیلم خانوادگی جدید «خرس‌های بونی: تولدی دوباره در آینده» که به‌طور سالانه در ایام تعطیلات سال نو در سینماهای چین نمایش داده می‌شود، ۵۷.۹میلیون دلار فروش داشته است. به‌گزارش هالیوود ریپورتر، صنعت فیلم چین امیدوار است این ارقام قدرتمند در گیشه سینمای سال نوی چینی، پایان‌دهنده عملکرد ضعیف سال گذشته باشد. درآمد سالانه بلیت در چین در سال۲۰۲۴ با کاهش ۲۵درصدی به ۵.۸میلیارد دلار رسید، که باعث شد بسیاری از فعالان این صنعت به‌طور عمومی نگرانی خود را نسبت به‌احتمال افول مدل اکران سینمایی ابراز کنند. سال گذشته میلادی، پایین‌ترین میزان فروش سینمای چین از سال۲۰۱۵ رقم خورد که ۳۴درصد کمتر از اوج پیش از کووید در سال۲۰۱۹ بود و نشانه‌ای از ادامه چالش‌ها برای بازگشت به شرایط عادی پس همه‌گیری بود. در سال۲۰۲۴ درمجموع، ۵۰۱فیلم (۴۲۵عنوان داخلی و ۷۶عنوان خارجی) در چین اکران شدند و 3 فیلم داخلی در صدر جدول قرار گرفتند که هرکدام بیش از ۳میلیارد یوان (۴۱۰میلیون دلار) فروش داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید