• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 4 مرداد 1397
کد مطلب : 24535
+
-

تجارت دختر رئیس‌جمهور تعطیل شد

آمریکا
تجارت دختر رئیس‌جمهور تعطیل شد

« ایوانکا ترامپ، دختر و مشاور ارشد دونالد ترامپ، تصمیم گرفته است کسب و کارش را در صنعت مد تعطیل کند و تمام وقت در عرصه دیپلماسی عمومی به فعالیتش ادامه دهد.
به گزارش سی‌ان‌ان، کسب و کار‌ دختر رئیس‌جمهور آمریکا تحت‌تأثیر فعالیت‌های او به‌عنوان یکی از اعضای تیم مشاوران پدرش قرار داشت و با محدودیت‌هایی مواجه بود. برخی از این محدودیت‌ها، ‌نگرانی از زیر پا گذاشتن قوانین و اصول کار به‌عنوان مشاور ریاست‌جمهوری آمریکا و نفع بردن از این جایگاه برای کسب و کار شخصی بود. با توجه به این محدودیت‌ها و این واقعیت که ایوانکا تصمیم ندارد بعد از اتمام دوران ریاست‌جمهوری پدرش به کسب و کارش برگردد و همچنان می‌خواهد در عرصه سیاست فعال باشد، برند ایوانکا ترامپ و کارخانه تولیدکننده آن تعطیل شدند. ایوانکا ترامپ در بیانیه‌ای به موفقیت برندش اشاره کرده و گفته است که با توجه به اینکه مشخص نیست چه زمانی به کسب‌وکارش بازخواهد گشت، بهترین تصمیم تعطیلی آن است.

جنجال؛ یار همیشگی ایوانکا

ایوانکا و شرکت او از زمانی که کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ شروع شد، جنجال‌های زیادی را ایجاد کردند.‌ او در این کارزارها و همینطور جلسات و مصاحبه‌های سطح بالا، لباس‌های تولید شده توسط برند خود را می‌پوشید. بعد از انتخابات و انتصاب او به‌عنوان مشاور پدرش، این انتقادها حتی بیشتر هم شد.
ابیگیل کلم، رئیس فعلی برند ایوانکا ترامپ در بیانیه‌ای گفته که گرفتن این تصمیم برای ایوانکا بسیار سخت بوده است.
یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان خبر داده که برند ایوانکا ترامپ بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، در سال2017 سوددهی داشت اما بعد از آن سوددهی این شرکت نزولی بوده است.
برخی انتقادها به برند ایوانکا ترامپ، رابطه مستقیمی با فعالیت‌های دونالد ترامپ داشته است. بعد از انتشار نواری صوتی پیش از انتخابات سال2016 که در آن ترامپ با الفاظی بسیار وقیحانه درباره رفتار با زنان صحبت می‌کند، فعالان در آمریکا درخواست کردند تا کفش‌ها، ‌لباس‌ها و جواهرات برند ایوانکا از سوی مردم تحریم شوند.
کمی بعد از آنکه ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد، برند دخترش یک‌بار دیگر جنجالی شد. در آن زمان فروشگاه آنلاین نردستون اعلام کرد که محصولات این برند را در فروشگاه‌هایش عرضه نمی‌کند. دونالد ترامپ، شخصا به این ماجرا واکنش نشان داد و در توییتر نوشت که با دخترش، منصفانه رفتار نشده است. بعد از این توییت، یکی از دستیاران دونالد ترامپ در یک برنامه تلویزیونی از مردم آمریکا خواست تا در واکنش به رفتار نردستوم «برند و محصولات ایوانکا» را بخرند. این توصیه عجیب با واکنش نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات مواجه شد و آنها موضوع زیر پا گذاشتن قوانین دولتی را مطرح کردند.

ثروت ایوانکا از کجا می‌آید؟

با وجود تعطیلی این برند، ایوانکا ترامپ همچنان یکی از ثروتمندترین زنان جوان دنیای سیاست خواهد بود. این برند، تنها بخشی از ثروت او را تأمین می‌کند. او سال گذشته میلادی، به همراه همسرش جرد کوشنر که او هم مشاور ارشد ریاست‌جمهوری آمریکاست، 82میلیون دلار درآمد داشته است.
این زوج، بدون دریافت حقوق به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور فعالیت می‌کنند. بخش عمده‌ای از این درآمد از طریق سرمایه‌گذاری در بخش املاک حاصل شده است. درآمد ایوانکا از برند خود در سال گذشته میلادی، بیش از 5میلیون دلار بوده است. او در همان سال، نزدیک به 4میلیون دلار از سهام خود در هتل بین‌المللی ترامپ درآمد کسب کرده است. نزدیک به 2میلیون دلار از درآمد سالانه ایوانکا ترامپ مربوط به سازمان ترامپ بوده است و فروش کتاب او با نام «زنانی که کار می‌کنند» هم نزدیک به 290هزار دلار درآمد برای او داشته است. براساس یک تحلیل واشنگتن‌پست، ارزش دارایی‌های ایوانکا ترامپ چیزی بین 55.3 و 75.6میلیون دلار و  دارایی‌های همسر او هم چیزی بین 179 تا 735میلیون تخمین زده شده است.
به‌گزارش بی‌بی‌سی، همچون ایوانکا ترامپ، همسر او هم متهم است که از جایگاه خود به‌عنوان مشاور ریاست‌جمهوری‌، برای پیشبرد کسب و کارش استفاده کرده است؛ البته این اتهام، به‌صورت فراتر، متوجه تمام خانواده ترامپ است.


   کسب و کار به نام ملانیا
از زمانی که ملانیا ترامپ به‌عنوان بانوی نخست آمریکا به کاخ سفید رفته است، همه‌‌چیز در شهر کوچک و ناشناخته زادگاهش در اسلوونی، زیر سایه نام او قرار گرفته است. به گزارش نیویورک‌تایمز، پیدا کردن جایی در این شهر که نام ملانیا در آن ندرخشد، عملا سخت شده است. محصولات زیادی از کیک، خامه، نوشیدنی، چای و دمپایی گرفته تا سالامی و پای سیب به نام ملانیا ترامپ در این شهر تولید می‌شود. سیهونیتسا، تنها 5هزار نفر جمعیت دارد و در دره‌ای که 90دقیقه رانندگی با لیوبلیانا فاصله دارد، قرار دارد.
تنها هتل این شهر، به‌تازگی بازگشایی شده و سفر توریست‌ها به این شهر، طی 3‌سالی که ملانیا ترامپ به کاخ سفید رفته، 15درصد رشد داشته و به 20هزار نفر رسیده است.
ملانیا ترامپ، حدود 30سال پیش، ‌این شهر را ترک کرد و بعدا سر از آمریکا درآورد و از زمانی که بانوی نخست آمریکا شده، ‌هنوز به زادگاهش بازنگشته است. با این حال فواید تجاری زیادی برای همشهری‌های قدیمی‌اش دارد. علاوه بر این، او توانسته این شهر کوچک را جهانی  و نام اسلوونی را در دنیا مطرح کند.
با این حال، برخی ساکنان این شهر، چندان دلیلی برای افتخار کردن به ملانیا ترامپ نمی‌بینند. یک پیشخدمت در یک رستوران که در منویش برگر‌های ریاست‌جمهوری دارد، می‌گوید: «وقتی او (دونالد ترامپ) انتخاب شد، مردم خیلی هیجان‌زده بودند اما الان همه‌‌چیز عادی شده است. من شخصا فکر نمی‌کنم که ازدواج با کسی، ‌یک دستاورد به‌شمار رود.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید