• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 4 مرداد 1397
کد مطلب : 24528
+
-

راهیابی 2طرح تونلی تهران به مرحله نهایی رقابت‌‌های جهانی 2018

خبر
راهیابی 2طرح تونلی تهران به مرحله نهایی رقابت‌‌های جهانی 2018

2پروژه احداث «تونل ارتباطی خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» و «تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده» به مرحله نهایی رقابت‌های جهانی پروژه برتر تونل‌سازی‌ سال‌2018 راه یافتند.

به گزارش همشهری، پروژه احداث تونل آرش- اسفندیار- بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به همراه تونل و زیرگذر ضربعلی زاده، پس از رقابت با 650 پروژه شرکت‌کننده در مسابقه پروژه برتر انجمن جهانی تونل‌سازی‌، به جمع نامزدهای نهایی این مسابقه پیوستند.

نامزدهای نهایی مسابقه امسال، در 9دسته مختلف انتخاب شدند که بر این اساس پروژه احداث تونل آرش- اسفندیار به‌عنوان یکی از 4پروژه برگزیده در بخش پروژه‌های فناورانه و پروژه احداث تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده به‌عنوان یکی از 4پروژه منتخب در قسمت پروژه‌‌های اجرا شده با بودجه کمتر از 50میلیون یورو شناخته شدند.

به این ترتیب همزمان با برگزاری مرحله نهایی این مسابقه که طی روزهای 12تا 14آبان‌ماه سال‌جاری در کشور چین انجام خواهد شد، پروژه احداث تونل آرش- اسفندیار باید با پروژه‌هایی از کشورهای هلند، چین و ترکیه رقابت کند. رقبای پروژه احداث تونل و زیرگذر ضربعلی‌زاده نیز پروژه‌هایی از کشورهای سوئیس، نیوزیلند و سنگاپور هستند.

هیأت داوران رقابت‌های جهانی انتخاب پروژه برتر تونل‌سازی‌ سال2018، شامل گروهی 17نفره از کارشناسان و متخصصان مجرب از کشورهای استرالیا، سوئیس، روسیه، برزیل، دانمارک، آمریکا، بریتانیا، کانادا، چین و... بوده و انتخاب 2پروژه تونلی از شهر تهران در جمع فینالیست‌های نهایی نشانگر توفیق متخصصان و مهندسان صنعت تونل‌سازی‌ کشور در بومی‌سازی‌ دانش احداث تونل‌های شهری و همچنین توان مدیریتی در اجرای پروژه‌های خاص فنی است؛ امری که بدون شک مایه افتخار و مباهات جامعه مهندسی کشور است.

لازم به ذکر است در رقابت‌های سال گذشته، پروژه احداث خط 6متروی شهر تهران توانسته بود به فهرست 4پروژه منتخب راه یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید