• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24413
+
-

کافه مجلس

قاسم میرزایی‌نکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در نطق میان دستور روز گذشته خود 8 راهکار برای برون‌رفت از مشکلات داخلی کشور برشمرد و گفت: اول، تنقیح قانون در سیاست داخلی و پایان چندصدایی در سیاست خارجی. دوم، حذف دولت موازی غیرپاسخگو با نقش پررنگ بعضی از نهادها که اختیار بی‌پایان برای خود قائل است و در همه‌جا نظارت استصوابی دارد.

سوم، در شرایط فعلی تنها راه مدیران کارآمد، اولویت قراردادن رضایت شهروندان است. چهارم، شورای نگهبان ضامن و پاسدار حقوق ملت است لیکن نتیجه محدودیت فضای تنفس سیاسی، محروم کردن استفاده از ظرفیت شهروندان باکفایت و ملی ولو مخالف و کاهش اعتماد بوده است. پنجم، بازسازی نظام قضایی. ششم، تغییر در ساختار اقتصاد نوین. هفتم، پایان تحقیر جامعه با مداخلات ناروا در حریم خصوصی آنها و هشتم، کم‌هزینه‌ترین راه اصلاحاتی درون‌زا متکی بر پتانسیل‌ها و خلاقیت‌های ملت است و لازمه آن تمکین به قانون و گفت‌وگوی ملی است.

شکایتی درباره فایل صوتی جنجالی نشده است

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان می‌گوید که هنوز شکایتی درخصوص نماینده‌ای که فایل صوتی‌اش در فضای مجازی منتشر شد، به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ارسال نشده است.

اعتمادآنلاین نوشت: انتشار فایل صوتی منتسب به یک نماینده مجلس دهم در روزهایی که مجلس تعطیل بود، حاشیه‌هایی را در فضای مجازی به‌دنبال داشت اما محمدجواد جمالی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، درباره رسیدگی به پرونده این نماینده می‌گوید که از دبیر هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در این‌باره کسب اطلاع کرده اما هنوز هیچ شکایتی به این هیأت واصل نشده است. او به اعتمادآنلاین گفت: هیچ‌یک از اعضای هیأت نظارت هم در این خصوص شکایت نکرده‌اند. جمالی ادامه داد: بهتر است که هیأت‌رئیسه مجلس استفساریه‌ای داشته باشد و اعلام کند تا هیأت نظارت بتواند بدون داشتن شاکی هم به برخی از مسائل که به شأن و شئونات نمایندگان و مجلس آسیب می‌زند، رسیدگی کرده یا اینکه تقاضای مردمی را رسیدگی کند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید