• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24390
+
-

سری‌دوزی قهرمانی

فوتبال‌دوستان جهان، کم‌کم آماده می‌شوند تا شاهد آغاز رقابت‌های فوتبال باشگاهی در اروپا باشند. در میان تمام لیگ‌های اروپایی، بیشترین توجه به 5لیگ معتبر لالیگا، لیگ برتر، بوندس‌لیگا، سریA و لیگ یک است. ستارگان بسیاری در این 5لیگ که به 5لیگ برتر اروپا شهرت یافته، بازی می‌کنند. اما در آستانه شروع، بحث بر سر این است که چه تیم‌هایی مدعی قهرمانی خواهند بود. در 2لیگ، شاهد یکه‌تازی یک تیم و ثبت قهرمانی‌های پیاپی بوده‌ایم. 

     فرانسه
در لیگ یک فرانسه، پاری‌سن‌ژرمن با داشتن گرانقیمت‌ترین تیم، همچنان شانس نخست کسب عنوان قهرمانی است. آنها در 6فصل گذشته، 5بار توانسته‌اند قهرمان شوند و فقط در فصل17-2016 بود که موناکو بالاتر از آنها قرار گرفت. پاری‌سن‌ژرمن در صورت تکرار قهرمانی فصل گذشته می‌تواند در جدول پر افتخارترین تیم‌های لیگ فرانسه، به رده سوم صعود کند و با 8قهرمانی و 8نایب‌قهرمانی بالاتراز نانت و موناکو قرار بگیرد. سن‌اتین با 10قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ یک فرانسه است و به‌همین دلیل توانسته یک ستاره هم بگیرد. مارسی با 9قهرمانی در رده دوم ایستاده است.

     انگلستان
در لیگ برتر انگلستان، مدافع عنوان قهرمانی منچسترسیتی است. آخرین‌باری که یک تیم در لیگ برتر توانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند به فصل8-2007 بازمی‌گردد که منچستریونایتد برای دهمین‌بار قهرمان لیگ برتر شد. شیاطین سرخ فصل بعدتر نیز جام را بالای سر بردند. از فصل10-2009، قهرمانی دست به دست شده و به‌ترتیب، چلسی، من‌یونایتد، من‌سیتی، من‌یونایتد، من‌سیتی، چلسی، لسترسیتی، چلسی و من‌سیتی قهرمان شده‌اند. درحالی که منچسترسیتی، تیمی سرحال و قدرتمند نشان می‌دهد، برخی بر این عقیده هستند که آنها شانس چندانی برای تکرار قهرمانی‌شان ندارند.

     سریA
قهرمانی‌های پیاپی یوونتوس برای طرفداران این تیم هم خسته‌کننده شده است. آنها 34بار قهرمان سریA شده‌اند و تنها تیمی هستند که بیشتر از یک ستاره روی پیراهن‌شان می‌دوزند. از فصل12-2011 تاکنون، بینکونری توانسته 7بار متوالی قهرمان سریA شود. باتوجه به ورود کریستیانو رونالدو به این تیم و همچنین برنامه‌های بسیاری که مدیران باشگاه برای تقویت تیم‌شان دیده‌اند، بعید به‌نظر می‌رسد که تیمی یارای رقابت با یووه را داشته باشد.

     لالیگا
مطابق معمول انتظار این است که بارسلونا، رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید شانس‌های اصلی قهرمانی باشند. شرایط رئال‌مادرید در این فصل با رفتن زین‌الدین‌زیدان و کریستیانو رونالدو به‌نظر ایده‌آل نیست. آخرین باری که یک تیم غیر از این سه موفق به کسب قهرمانی لالیگا شد، والنسیا در فصل 4-2003 بود. رئال‌مادرید با 33 و بارسلونا با 25قهرمانی اختلاف فاحشی را با دیگران دارند.

     بوندس‌لیگا
وضعیت در لیگ دسته اول آلمان هم چیزی شبیه به سریA ایتالیاست. بایرن‌مونیخ با 6قهرمانی پیاپی برای هفتمین فتح متوالی خود را آماده کرده است. از سوی دیگر بروسیادورتموند با تقویت تیم خود و کسب نتایجی جالب‌توجه در اردوی پیش‌فصل، ممکن است در این فصل، رقیبی جدی در راه رسیدن به قهرمانی بوندس‌لیگا برای بایرن باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید