• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 3 مرداد 1397
کد مطلب : 24374
+
-

ال‌کلاسیکو بدون رونالدو؛ 95روز دیگر

ال‌کلاسیکو بدون رونالدو؛ 95روز دیگر

لالیگا که با نام اسپانسرش یعنی لالیگا سانتاندر شناخته می‌شود دیروز قرعه‌کشی شد و تیم‌های حریفان خود را در 19هفته نیم‌فصل اول شناختند. طبق عرفی که در قرعه‌کشی لالیگا وجود دارد و به اعتراف تباس، رئیس لالیگا ال‌کلاسیکو بین رئال و بارسا مشمول قرعه‌کشی نمی‌شود چون با سایر دیدارها فرق دارد. هم ال‌کلاسیکوی رفت هم برگشت بدون قرعه و بدون قید تصادف در برنامه‌ها گنجانده می‌شود. برنامه بازی‌های نیم‌فصل دوم نیز با قرعه‌کشی مشخص خواهد شد.

    این هشتادوهشتمین دوره لالیگا در تاریخ است و برای اولین‌بار در مسابقات این فصل از سیستم کمک‌داور ویدیویی استفاده می‌شود تا حرف و حدیث‌های زیاد و کل‌کل‌هایی که بین هواداران رئال و بارسا بر سر اینکه داوران از کدام تیم حمایت می‌کنند، کاهش یابد. 

    5تیم از منطقه مادرید (رئال، اتلتیکو، ختافه، لگانس و وایکانو)، 4تیم از باسک (سوسیداد، بیلبائو، ایبار و آلاوس)، 3تیم از کاتالونیا (بارسا، اسپانیول و خیرونا)، 3تیم از والنسیا (والنسیا، لوانته و ویارئال)، دو تیم از اندلس (سویا و بتیس)، اوئسکا از ایالت آراگون، بایادولید از کاستیله و لئون، سلتاویگو از گالیشیا در رقابت‌های این فصل حضور دارند.
    فصل قبل تیم‌های مالاگا، دپورتیوو و لاس‌پالماس به دسته دوم سقوط کردند و سه تیم اوئسکا، وایکانو و بایادولید (وایادولید) موفق شدند جواز حضور در لالیگا را به‌دست آورند. 
    نوکمپ، ورزشگاه اختصاصی بارسلونا با 99هزار و 354نفر ظرفیت، بزرگ‌ترین ورزشگاه است و سانتیاگو برنابئو (رئال) با 81هزار و 44نفر، متروپولیتانو (اتلتیکو) با 68هزار نفر در رده‌های بعدی بالاتر از ورزشگاه‌های اختصاصی باشگاه‌های بتیس، والنسیا، بیلبائو و سویا قرار دارند.

    جالب اینکه همه مربیان لالیگا در این فصل اسپپانیایی یا آرژانتینی هستند؛ پنج آرژانتینی در تیم‌های بیلبائو، اتلتیکو، سلتاویگو، اوئسکا و لگانس. فصل قبل یک فرانسوی به‌نام زیدان هم در لالیگا مربیگری می‌کرد. 

    95روز تا اولین ال‌کلاسیکوی فصل بین رئال و بارسا فرصت داریم. ال‌کلاسیکوی رفت در هفته دهم و روز یکشنبه 6آبان97 در نوکمپ و بازی برگشت در تاریخ 12اسفند یعنی یکشنبه و در هفته26 برگزار می‌شود. نکته مهم درباره این دو تاریخ این است که ال‌کلاسیکوی برگشت به اواخر فصل و غوغای مراحل حذفی لیگ قهرمانان نزدیک نیست. این اولین ال‌کلاسیکوهای دهه اخیر بدون حضور رونالدو یا مسی در دو طرف مسابقه خواهد بود.

    داربی مادرید هم مثل همیشه از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است. بازی رفت در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود که تاریخ آن روز یکشنبه ۸مهر اعلام شده و بازی برگشت در ورزشگاه جدید خانگی اتلتیکو روز یکشنبه 21بهمن97 برگزار خواهد شد. 

    بازی‌های هفته آخر 30اردیبهشت برگزار خواهد شد که رئال مادرید میزبان بتیس است و بارسا مهمان ایبار.

این خبر را به اشتراک بگذارید