• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24234
+
-

اخطار نفتی عراقچی

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در رابطه با تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا گفت: اگر ایران نتواند صادرات نفت داشته باشد، طبیعتا اینگونه نیست که بنشیند و نگاه کند که بقیه در حال صادرات نفت هستند، اگر ما نتوانیم صادرات داشته باشیم، دیگران هم نخواهند توانست، گزینه‌ها، اختیارات و انتخابات ایران زیاد است، اینطور نیست که یک راه‌حل و یک تنگه هرمز وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی با بیان اینکه گزینه‌های متعددی برای مواجهه با اقدام آمریکا علیه ایران وجود دارد، تصریح کرد: من امیدوارم به نقطه‌ای نرسیم که این بخواهد عملی شود. فکر می‌کنم که جامعه جهانی، متحدین آمریکا به‌خصوص اروپایی‌ها، چین، روسیه و هند هم خواهان رسیدن به این نقطه نیستند و به همین دلیل با ما مذاکره می‌کنند تا خواسته‌های ایران تأمین شود.

وی تأکید کرد: نخستین خواسته ما فروش نفت ایران و بازگشت پول نفت است و مذاکرات با اروپایی‌ها برای این است که ما به یک سازوکار عملی برای ادامه فروش نفت خود برسیم. جامعه جهانی خواهان رسیدن به آن نقطه نیست و ما هم خواهان این مسئله نیستیم ولی اینطور نیست که اگر این شرایط به ایران تحمیل شود، ایران دست و پا بسته باشد و به تعبیر رئیس‌جمهور بنشیند و فقط نگاه کند، حتما اینگونه نخواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید