• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24233
+
-

شهر در رسانه‌ها

حباب مسکن یا بمب حاشیه‌نشینی؟

روزنامه «بهار» به افزایش حاشیه‌نشینی در تهران در نتیجه افزایش قیمت مسکن و اجاره‌بها در شهر تهران پرداخته است؛ به گزارش این روزنامه، مردم به‌دلیل گرانی مسکن راهی جز خــروج از کلانشــهر تهران ندارند. طوری که مردم اولویــت خود را به شــهرهای اقماری اختصــاص داده‌اند. در همیــن راســتا شــهرهایی چون بومهن، رودهن، مارلیک، شــهریار، اسلامشهر و... با توجه به بودجه مردم و قیمت‌های نجومــی، بهترین مکان برای زندگی محســوب می‌شود. این گزارش با اشاره به تبعاتی مانند افزایش ترافیک در راه‌های مواصلاتی تهران و مناطق حاشیه می‌نویسد: مهاجرت مردم شــاید از یک جهت بتواند تا حدودی از میزان جمعیت شــهری تهران بکاهد، اما تبعات جبران‌ناپذیر بســیاری به همراه دارد که برای کلانشهر تهران بیشتر یک تهدید محسوب می‌شود. ترافیک، افزایش آلودگی هوا، مصــرف بیش از اندازه انرژی و بنزین همگی ازجمله تبعاتی اســت که تهران را به ورطه فاجعه می‌کشاند.

بحران قبر در تهران!

روزنامه «قانون» ظرفیت موجود بهشت‌زهرا را ناکافی دانسته و آن را «بحرانی» توصیف کرده است؛ به گزارش این روزنامه، میانگین فوت شهروندان تهرانی (روزانه بیش 160 تا 200 متوفی) و خاکسپاری آنها در جنوب شهر به‌گونه‌ای است که ظرفیت موجود در بهشت‌زهرا کمتر از 2، 3سال دیگر جواب می‌دهد و این در شرایطی است که روند فعلی مرگ‌ومیر در شهر حفظ شود.

جمع‌آوری دستفروشان، راه‌حل نیست

روزنامه «جوان» در گزارشی به افزایش دستفروشان در سطح شهر و مترو پرداخته است؛ به نوشته جوان، در برخی از شهر‌های جهان، این نوع کسب‌وکار جرم محسوب می‌شود و با آنها برخورد‌های سختگیرانه می‌شود. در برخی از شهر‌ها نیز کسب‌وکار دستفروشی را ساماندهی‌کرده و برای کسب‌وکار آنها قوانین معینی وضع کرده‌اند. در این گزارش آمده است: رها کردن کسب‌وکار دستفروشی به حال خود بدون هیچ نظارتی خود معضلی بزرگ است که بهتر است مسئولان برای آنها فکری بیندیشند، فقط جمع‌آوری آنها توسط شهرداری‌ها حلال مشکل نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید