• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24212
+
-

مجید، دلبندم!

اگر جام‌جهانی در این تابستان برگزار نمی‌شد، سرنوشت مجید حسینی کاملا روشن به‌نظر می‌رسید. او در استقلال به‌ فوتبالش ادامه می‌داد و حتی ممکن بود با خطر نیمکت‌نشینی دست و پنجه نرم کند. جام‎جهانی اما معادله‌ها را برای این بازیکن عوض کرد. او ناگهان از جایگاه یک فوتبالیست جوان بااستعداد، به‌جایگاه یک ستاره با مشتریان اروپایی رسید و سرعت این اتفاق، آنقدر زیاد بود که هم خودش و هم باشگاه را سردرگم کرد. مجید می‌توانست با پرداخت مبلغی به استقلال، به‌تیم بعدی منتقل شود و قراردادش را با آبی‌ها فسخ کند. مدیران باشگاه قبل از آسیب‌دیدگی روزبه چشمی در جام‌جهانی، هرگز تصور نمی‌کردند حسینی در همین فصل به چنین بازیکن مهمی تبدیل شود. او در آستانه امضای قرارداد با ترابزون بود اما افتخاری با وعده یک قرارداد سنگین، آخرین تلاش را برای حفظ این بازیکن انجام داد. بعد از استعفای افتخاری اما شرایط دوباره پیچیده شد. حالا از یک‌سو درباره ماندن مجید و از سوی دیگر درباره حضور احتمالی او در تست‌های پزشکی ترابزون صحبت می‌شود. علاوه بر خود حسینی، استقلال نیز در این ماجرای کشدار با یک دوراهی بزرگ روبه‌رو شده است. 

بعد از جدایی امید ابراهیمی و امید نورافکن، شفر دوست ندارد بازیکن دیگری را هم از دست دهد و همه می‌دانند که مجید حسینی در صورت حفظ کیفیت جام‌جهانی، چه کمک بزرگی به تیمش خواهد کرد. حفظ مجید، می‌تواند یک دستاورد روحی خوب نیز برای تیم تلقی شود اما تردیدهایی نیز در این‌خصوص وجود دارد. آیا رفتار نه چندان خوشایند مدافع میانی جوان استقلال، در صورت بقای او، تیم را دچار مشکل نخواهد کرد؟ او دیگر آن مدافع بی‌نام و نشان سابق نیست و بدون تردید رفتار تابستانی‌اش را در طول فصل نیز به نمایش خواهد گذاشت. علاوه بر این رقم درخواستی او، ممکن است حواشی خاص دیگری را نیز به‌وجود بیاورد. حسینی با 3 میلیارد دستمزد، تبدیل به یکی از گرانقیمت‌ترین نفرات این فصل استقلال می‌شود و درست پشت سر ستاره‌های خارجی تیمش قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی، طبیعتا وریا غفوری نیز درخواست دریافت حقوق بیشتر را به باشگاه ارائه خواهد داد و پژمان منتظری به نو پرداخت‌ها در استقلال معترض خواهد شد. حفظ حسینی شاید به استحکام خط دفاعی آبی‌ها بیفزاید اما می‌تواند اتحاد تیم را با مشکلاتی مواجه کند. 

استقلالی‌ها در دوراهی جدی ادامه دادن یا ندادن با مجید حسینی هستند و احتمالا خیلی زود تصمیم نهایی را در این خصوص خواهند گرفت. هر تصمیمی، تاثیر خاص خودش را روی سرنوشت باشگاه در فصل پیش‌رو خواهد داشت. رفتارهای حسینی و تغییر بزرگ او بعد از جام‌جهانی، حجم شک و تردیدها را در مورد این مدافع بیشتر کرده است. برخلاف امید ابراهیمی، استقلال برای حسینی جایگزین دارد اما این موضوع در یک فصل سخت و فشرده، دلیل خوبی برای رها کردن مجید به حال خودش نیست. شاید اگر قرارداد محکم‌تری با این بازیکن امضا شده بود، امروز همه چیز تنها به نظر استقلال بستگی داشت و در صورت جدایی حسینی، رقم قابل توجهی نیز نصیب آبی‌ها می‌شد اما حالا در این مجادله طولانی، مدافع جوان نیز می‌تواند به اندازه مدیران باشگاه تصمیم‌گیرنده باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید