• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24209
+
-

آتش آدیداس و آغوش فغانی!

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت که از فهرست امید به مجلس راه یافته، دیروز پیشنهاد داد که یک انبار از لباس‌های کمپانی آدیداس در ایران به آتش کشیده شود. او در اینستاگرام نوشت:«چالش نخریدن و به آتش کشیدن ‎آدیداس باید درکشور فراگیر شود. دراین رابطه می‌توان به نشانه اعتراض، انباری از آدیداس را به آتش کشید .» این پیشنهاد جنجالی، واکنشی بود به خبری درباره تحریم ایران توسط کمپانی آلمانی آدیداس. خبری که با وجود تایید رئیس فدراسیون فوتبال ایران، صحت و سقمش همچنان مورد تردید است. 

این اولین بار نیست که جعفرزاده به خاطر اظهارنظرهایش درباره یک موضوع ورزشی در کانون اخبار قرار می‌گیرد. هفته گذشته هم او در اینستاگرامش به تندی از علیرضا فغانی، داور ایرانی بازی نیمه‌نهایی جام جهانی روسیه انتقاد کرد. بهانه انتقاد این نماینده مجلس، انتشار عکس یادگاری فغانی با یکی از داوران زن برزیلی در روسیه و همچنین عکسی دیگر از او در کنار خواهر همسرش در فرودگاه تهران بود. جعفرزاده در آن پست اینستاگرامی نوشته بود:« رفتارهای مغایر با ارزش های نظام و انقلاب از سوی داور ایرانی از جمله در آغوش کشیدن داور زن برزیلی و همچنین خانمی که با ایشان نسبت فامیلی داشته اما نامحرم بوده است قابلیت دفاع ندارد و مذموم بوده و هست. وزارت ورزش باید این موضوع را به کلیه ورزشکاران و مربیان و داوران ایرانی تفهیم کند که شرط حضور و نمایندگی از سوی ایران، پاسداری از ارزش های انقلاب و خون شهدا است. اگر به هر دلیلی امکان رعایت اصول اولیه انقلاب برای شان مقدور نیست حق نمایندگی از ایران عزیز اسلامی را ندارند و نیازی به تهدید خروج از کشورنیست.» 

مواضع نماینده رشت، با واکنش دنبال کنندگان صفحه او در اینستاگرام مواجه شده.پست او درباره فغانی، بیش از شش هزار کامنت داشته که بخش زیادی از این کامنتها انتقادی بوده است. کاربری نوشته:«من خانواده شهیدم و مشکلی با این قضیه ندارم. چیزی که قلب ما و همه مردم رو به درد میاره دزدی و اختلاس و فساده، ویرانی کرمانشاه و تشنگی خرمشهره.»  کاربر دیگری اعتراض کرده:« فغانی افتخار ایرانی هاست، شما چطور؟» کاربری دیگری هم به طعنه نوشته:«همین کامنت‌های اعتراضی برآیند نظرات مردم است که ظاهرا با نظر نماینده منتخب شان زاویه فراوانی دارد.» 

چند روز بعد از این واکنش‌ها، جعفرزاده در پست دیگری درباره همین موضوع نوشت:«همیشه سعی کرده‌ام حرفی در گلویم گیر نکند و آزادانه اعتقاداتم را بگویم. ترس و واهمه‌ای هم از آینده ندارم. به سبب عهدی که با دوستان شهیدم بسته‌ام دربرابر هر رفتار غیرارزشی خواهم ایستاد و برایم تاسف آور است که فردی به نام ایران اسلامی در آن جایگاه بین‌المللی قرار گیرد اما با الفبای دین بیگانه است. اجازه بدهید در فضای مجازی از تضارب آرا استفاده کنیم. فحش دادن دردی از کسی دوا نمی‌کند.» همین پست آقای جعفرزاده هم البته بیش از دو هزار کامنت 
داشته است.

 در تازه‌ترین واکنش‌ها به مواضع جنجالی نماینده رشت، عکسی از او منتشر شده روی ویلچری که ساخت کمپانی veyra است. منتقدان جعفرزاده از او خواسته‌اند اگر قرار است کمپانی آلمانی آدیداس تحریم شود، خود او هم کمپانی veyra را که آلمانی است و ویلچرهای گران قیمت تولید می‌کند، تحریم کند!

این خبر را به اشتراک بگذارید