• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 2 مرداد 1397
کد مطلب : 24202
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/kDN5
+
-

تأکید بر لزوم حمایت دولت و شهرداری تهران از حفظ بناهای تاریخی

تأکید بر لزوم حمایت دولت و شهرداری تهران از حفظ بناهای تاریخی

در بازدید معاون رئیس‌جمهور از فرایند مرمت و احیای ساختمان‌های تاریخی، بر لزوم حمایت دولت و شهرداری تهران از حفظ بناهای تاریخی تأکید شد.

به‌گزارش شهرنوشت، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و پیروز حناچی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از اقدامات صورت گرفته از سوی صاحبان بخش خصوصی در فرایند مرمت و احیای ساختمان‌های تاریخی و استقرار تأسیسات فرهنگی و هنری و گردشگری در «کافه کتاب دارالخلافه» و «خانه مهین الملک» در تهران بازدید کردند.

در این بازدید بر مرمت و احیای بناهای تاریخی در تهران و سایر مناطق کشور و ادامه این روند در آینده، احیای این بناهای تاریخی و تغییر کاربری آنها به‌منظور بازگرداندن هویت و اصالت به شهر و لزوم حمایت دولت و شهرداری تهران از اینگونه فعالیت‌ها تأکید شد.
به‌منظور جلب توجه مردم و علاقه‌مندان به این میراث فرهنگی گرانبها، اقتصادی کردن کاربری اینگونه بناهای تاریخی علاوه بر حفاظت و مرمت از این آثار مورد تأکید قرار گرفت. همچنین تفاهمنامه‌ای نیز در این خصوص با نیروی انتظامی در جهت حمایت حداکثری از استقرار اینگونه فعالیت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ کافه‌کتاب دارالخلافه در خیابان میرهادی مشتمل بر رمان‌ها، کتاب‌های مرجع و اسناد تاریخی است که می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد. 2430سند وقفی تهران شامل قدیمی‌ترین سند وقفی تهران، ۴۷۰رمان به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی در این کافه کتاب موجود است و میهمانان این کافه‌کتاب می‌توانند از روی منو، علاوه بر دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های سنتی، کتاب و سند مورد نیاز خود را درخواست و مطالعه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید