• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24141
+
-

خبر | سیاست

تقاضای مکرر اروپایی‌ها از ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، اتحادیه اروپا مکرر تقاضا داشتند که ایران متقابلا براساس حق قانونی خود مقابله به مثل نکند و از توافق هسته‌ای خارج نشود و قول دادند که منافع توافق هسته‌ای را برای ایران فراهم کنند. او گفته است: ایران تقاضای اروپایی‌ها را رد نکرد اما مسیر پیشرفت را ادامه می‌دهیم.   به گزارش صدا و سیما، علی لاریجانی دیروز گفت: به‌نظر می‌رسد که وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که جوهره آن این است که طرف مقابل تصور دارد که با فشار اقتصادی می‌تواند خواسته‌های نامعقول و سلطه‌طلبانه خود را به ملت ایران تحمیل کند و در اینجاست که باید به آنها فهماند ملت ایران، ملتی صبور و اهل تعامل است اما عزت خود را حراج نمی‌کند.

تجمعات اعتراضی مردم برازجان

در پی تشدید مشکل کم‌آبی در اغلب استان‌های کشور، صبح دیروز تجمعاتی از سوی مردم در مبادی ورودی شهر برازجان در استان بوشهر برگزار شد. سیدعلی اکبر فاطمی، نماینده مردم بوشهر در شورای‌عالی استان‌ها در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به وعده مسئولان برای رسیدگی به مشکل آب این منطقه اضافه کرد: مسئولان شهری برازجان قول دادند که به‌زودی به بحران آب رسیدگی کرده و آب مورد نیاز شهرستان را با آوردن آب از مناطق دیگر حل کنند.  وی با اشاره به استعفای کیقباد یاکیده، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بوشهر افزود: مردم استان بوشهر حق‌شان نیست که با داشتن نیروگاه اتمی بوشهر، گمرک، شیلات، نفت و گاز و. . . در محرومیت به‌سر برده و این همه رنج بی‌آبی و بی‌برقی را تحمل کنند.

جزئیاتی از جلسه هیأت دولت با رهبری

معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری جزئیاتی از جلسه هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب را رسانه‌ای کرده است. حسینعلی امیری به فارس گفته است: یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب این بود که اعضای دولت با مردم صحبت کنند و شرایط کشور را با مردم در میان گذارند. وی افزود: ایشان تأکید کردند که در شرایط فعلی کشور، به‌شدت به همراهی مردم نیاز است و دولت باید با مردم گفت‌وگو کند. معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: رهبر انقلاب فرمودند با توجه به شرایطی که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها برای کشور فراهم می‌کنند نیاز به برنامه‌ریزی‌های جدی‌تر و تلاش بیشتر است.

وعده انتقام سپاه

فرمانده سپاه شهرستان سنندج گفت: سپاه با شدت و حدّت با جیره‌خواران استکبار جهانی برخورد می‌کند و انتقام خون‌های پاک شهدای عملیات تروریستی مریوان را از این افراد مزدور خواهد گرفت. به گزارش تسنیم، سرهنگ حسن عسکری گفت: قطعا مردم استان کردستان از این اقدام تروریستی اعلام انزجار خواهند کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شدت و حدّت با این جیره‌خواران استکبار جهانی برخورد می‌کند و انتقام خون‌های پاک شهدای عملیات تروریستی مریوان را از این افراد مزدور خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید