• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24139
+
-

کافه مجلس

   روایتی از کسب مال ۴۰ میلیارد تومانی یک نماینده

محمد جواد جمالی، سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با تأکید بر اینکه داشتن مقادیر زیادی پول برای نمایندگان تخلف و جرم محسوب نمی‌شود، گفت: اینکه گفته شد یک نماینده ۴۰ میلیارد تومان در مؤسسه مالی و اعتباری سرمایه‌گذاری کرده به‌خودی خود تخلف نیست مگر آنکه این پول از طریق رانت و اختلاس و فساد حاصل شده باشد که طبق بررسی‌های ما این پول در دوران نمایندگی این فرد به‌دست نیامده است. او در گفت‌وگو با ایسنا افزود: به هر حال در مورد این نماینده خاص هنوز شکایتی نشده است کما اینکه اگر این میزان از راه غیرقانونی حاصل شده بود شورای نگهبان این نماینده را تأیید صلاحیت نمی‌کرد.

   طرح تشکیل وزارتخانه منطقه‌ای در کمیسیون شوراها

ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور با اشاره به طرح ایجاد وزارتخانه منطقه‌ای که در دستور کار کمیسیون شوراها قرار دارد، به خانه ملت گفت: اکنون مشکلاتی در استان‌ها وجود دارد که نه استانی و نه ملی است و به‌شدت همه را درگیر خود کرده است، همچنین ابعاد اینگونه مشکلات فراتر از یک وزارتخانه است. برای مثال در حوزه آب درگیری‌هایی بین استان‌های همجوار وجود دارد. به زعم او، برخی استان‌ها که همسایه خارجی دارند با مشکلاتی مواجه هستند که حل آن نیازمند توجه بیش از یک وزارتخانه است و تداوم این مشکلات مسائل امنیتی و سیاسی را به‌وجود می‌آورد.

   اولادقباد به جای سلحشوری

انتخابات هیأت رئیسه فراکسیون زنان مجلس در سال سوم دیروز برگزار شد. در این انتخابات فریده اولادقباد به‌عنوان رئیس و معصومه آقاپور علیشاهی نماینده شبستر و سمیه محمودی نماینده شهررضا به‌عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند. حمیده زرآبادی نماینده قزوین به‌عنوان سخنگو و همچنین زهرا سعیدی‌مبارکه نماینده مبارکه و خدیجه ربیعی فرادنبه نماینده بروجن به‌عنوان دبیران اول و دوم این فراکسیون انتخاب شدند. در 2سال گذشته پروانه سلحشوری ریاست فراکسیون زنان را بر عهده داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید