• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24059
+
-

هجوم شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

جهان‌نما
هجوم شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی

روز گذشته بیش از هزار شهرک‌نشین با حمایت مستقیم نیروهای امنیتی رژیم اسرائیل وارد محیط داخلی مسجدالاقصی شدند. این حرکت در پاسخ به تبلیغات گسترده شبکه‌های اجتماعی عبری طی روزهای گذشته صورت گرفت.

ورود گسترده و ناگهانی این شهرک‌نشینان منجر به اعتراضات جدی شهروندان فلسطینی شد؛ اعتراضاتی که با برخورد تند نیروهای امنیتی اسرائیل روبه‌رو شد.
بر این اساس،  یک کودک فلسطینی در واکنش به حضور صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی پرچم کشور خود را در دست گرفت که بلافاصله از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و اطلاعی از سرنوشت او در دست نیست.

تمام اینها در حالی است که علاوه بر افزایش اقدامات تنش‌زای اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، فشارها بر حماس در غزه نیز تشدید می‌شود.  در این زمینه پایگاه اینترنتی معاریف به نقل از منابع آگاه مدعی شد سازمان اطلاعات مصر به نمایندگان جنبش حماس هشدار داده درصورت عدم‌توقف حملات موشکی و بادبادک‌های آتشین به مناطق مجاور غزه، راه ورود تمامی اجناس و حتی کمک‌های بهداشتی و غذایی به این منطقه از سوی مصر و اسرائیل مسدود خواهد شد. از سوی دیگر، خبرنگار شبکه الجزیره با توصیف نا آرامی‌های اخیر مسجد الاقصی گفت: بسیار بعید است چنین اقدامات بی‌سابقه‌ای بدون چراغ سبز کشورهای عربی صورت گرفته باشد. به‌نظر می‌رسد به اجرای معامله قرن نزدیک می‌شویم. با وجود گذشت 2روز از آخرین درگیری نظامی قابل توجه در نوار غزه، نهادهای بین‌المللی متعددی ازجمله اتحادیه اروپا و سازمان ملل همچنان نسبت به وقوع جنگ میان اسرائیل و حماس ابراز نگرانی می‌کنند.  در این زمینه آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از افزایش خشونت در این منطقه گفت: هرگونه اقدامی که منجر به مرگ انگیزه‌ها برای صلح شود محکوم است. این سخنان گوترش از سوی بسیاری از رسانه‌ها به‌عنوان واکنش وی به قانون اخیر دولت-ملت یهود تفسیر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید