• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24052
+
-

مشکل معتادان متجاهر تهران را باید حل کنیم

وزیر کشور هشدار داد مهاجرت از استان‌ها و شهرهایی که با خشکسالی مواجه هستند به مرکز کشور بیشتر شده است و باید منتظر تغییر بزرگ در جمعیت شهرها باشیم.

به‌گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: موضوع جلسه تهران از منظر آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و حاشیه‌نشینی است. ولی باید مسئله تهران را از منظرهای مختلف امنیتی و فرهنگی وسیاسی و اجتماعی بررسی کنیم؛ چرا که همه این جنبه‌ها با یکدیگر پیوستگی دارد.
وی ادامه داد: اگر تهران را از جنبه‌های مختلف بررسی نکنیم نمی‌توانیم در مواقع خاص مانند زلزله آن را مدیریت کنیم و برای مدیریت تهران دو نگاه بلندمدت و کوتاه‌مدت وجود دارد. وزیر کشور با بیان اینکه تهران زاییده برنامه‌ریزی غلطی است که عدم‌توازن و تعادل در کشور را موجب شده است، گفت: این برنامه‌ریزی غلط مختص به امروز نیست و بیش از ۷۰ سال است که در تهران وجود داشته و متأسفانه تاکنون ادامه پیدا کرده است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه یکی از مسائلی که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم بافت فرسوده است، گفت: بافت فرسوده از 2جنبه کالبدی و اجتماعی قابل بررسی است. در بخش کالبدی آن وزارت راه و شهرسازی و مسکن و همچنین شورای شهر وظایفی بر عهده دارند و دستگاه‌های مربوطه باید گزارش‌های خود را ارائه دهند که تاکنون چه میزان بافت فرسوده در کشور بازسازی شده است و در بعد اجتماعی بافت فرسوده نیز دستگاه‌هایی مانند وزارت بهداشت وظایفی بر عهده دارند تا درمان، آموزش و بهداشت در آن مناطق گسترش پیدا کند.

همچنین در این جلسه محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: حدود ۶هزار نفر معتاد متجاهر در تهران داریم که می‌توانیم لباس شیک برای آنها تهیه کنیم و لباس برند بر تنشان بپوشانیم و آنها را‌ تر‌و‌تمیز کنیم، حتی ریششان را بتراشیم. تعداد اینها مقداری نیست که نتوانیم مسئله را حل کنیم. معتادان متجاهر می‌توانند در سطح شهر بچرخند اما تمیز باشند. می‌توانیم ظاهر تهران را حفظ کنیم‌. می‌توانیم یک سرویس ویژه به معتادان بدهیم. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مسئله معتادان متجاهر رها شده است و شهرداری هم ابزار قانونی لازم را ندارد. این معتادان را از جایی در بزرگراه آیت‌الله هاشمی کوچ می‌دهند، می‌روند خیابان یک آیت‌الله دیگر و حالا در هرندی پخش شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید