• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 مرداد 1397
کد مطلب : 24048
+
-

با مردم

با مردم

  موضوع هدایت تحصیلی

چیزی که باعث یأس و سرخوردگی دانش‌آموزان می‌شود قبول نشدن در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نیست، بلکه هدایت تحصیلی (تحمیلی!) آنها به سمت رشته‌های بدون بازار کار و تلف شدن عمرشان در دانشگاه‌هاست. حالا که تمرکز روی کنکور تجربی است بهتر است بعضی رشته‌های مدیریتی و مهندسی دانشگاه‌ها از کانال کنکور تجربی هم پذیرش داشته باشند تا از وجود نخبه بی‌بهره نمانند.
3865...0902

@  سودجویی فروشگاه‌های زنجیره‌ای

در بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح پایتخت شهروندان به‌تصور اینکه از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند می‌شوند سبد خرید خود را پر می‌کنند ولی در نهایت در اکثر مواقع بدون آنکه متوجه شوند، ضرر می‌کنند. البته این ضررها انواع مختلف دارد ولی یکی از آنها عدم‌تطبیق قیمت کالا با نرخ آن در فاکتور است. نکته دیگری که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد کاهش وزن و کیفیت است. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نظارت بیشتری بر اینگونه موارد داشته باشند.
گلزار از تهران

  بلاتکلیفی صدها قطعه نیوجرسی

سلام و تشکر از اینکه مشکلات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید. از شهرداری منطقه یک تهران درخواست می‌کنیم، تکلیف صدها قطعه نیوجرسی باقیمانده از پروژه‌های اجرا شده در اتوبان ارتش را جمع‌آوری کند تا شاهد بروز حادثه در این محدوده نباشیم. از طرفی این بی‌نظمی در پاکسازی باعث ایجاد مناظر نامناسب بصری شده است.
5709...0912

  یکسان‌سازی‌ ویزیت پزشکان

با سلام و خداقوت. اگر وزارت بهداشت موضوع نظارت بر یکسان‌سازی‌ دریافت ویزیت پزشکان را در محوریت قانونمند شدن به‌طور قاطع و جدی دنبال کند، مسلما نرخ ویزیت تمامی پزشکان محترم اعم از عمومی و تخصصی از وضعیت سلیقه‌ای و بی‌بند و باری خارج شده و مسئولان ذیربط می‌توانند دریافت‌های غیرقانونی را مورد پیگرد و برخورد قرار بدهند.
6263...0938

@  حل مشکلات اقتصادی مردم

سلام و عرض ادب. با تغییرات در نرخ ارز و طلا بیش از اینکه آمریکا بخواهد به ما فشار بیاورد، سودجویان و به زبان ساده‌تر سارقان در کشور اقدام به بالا بردن قیمت‌ها حتی اجناس ایرانی کرده‌اند. شاید آنهایی که شغل آزاد دارند مشکلی نداشته باشند چون هر افزایش قیمتی که هنگام خریدشان به آنها اعمال می‌شود را در مشاغل خود جبران می‌کنند، اما کارگران و کارمندان چه کنند؟ یا افرادی که حتی کار هم ندارند و توان خرید میوه را هم ندارند چه کنند؟ لطفا به مسئولان بگویید برای حل مشکلات اقتصادی مردم اقدامی بکنند.
شهبازی از تهران

  آلودگی صوتی و زیست‌محیطی

سلام. مدت‌هاست در منطقه۴ خیابان سراج حدفاصل کوچه‌های قیوم آبادی و شهرابی، تعدادی از مغازه‌های صافکاری و نقاشی و مکانیکی خودرو، به سبب استفاده از وسایل مربوطه و انتشار بوی رنگ همواره آلودگی صوتی و زیست‌محیطی برای ساکنان ایجاد می‌کنند. علاوه بر این مشکلاتی به‌لحاظ ترافیک شهری نیز ایجاد شده و چهره ناخوشایندی برای این محدوده مسکونی به‌وجود آورده‌اند. از شهرداری منطقه درخواست رسیدگی داریم.
3157...0912

  سد معبر در پیاده رو

سلام و احترام. منطقه مینی‌سیتی بلوار ارتش بالاتر از ایستگاه متروی شهید محلاتی، با توجه به باریک بودن معبر پیاده‌رو برای عبور عابرین و تجمع رانندگان تاکسی خط شهرک شهید محلاتی - مینی‌سیتی در این معبر باعث آزار عابرین علی الخصوص بانوان شده است. از پلیس راهور و شهرداری منطقه درخواست می‌کنیم با تغییر مکان توقف خودروهای تاکسی باعث سهولت تردد و حتی سهولت رانندگی برای ورود به شهرک شوند. لطفا منعکس کنید.
3792...0912

@  این اقدام عادلانه نیست

با سلام. در سال87 بازنشسته تأمین اجتماعی شدم و چون حدود 34سال سابقه پرداخت حق بیمه آن هم اغلب درحدود سقف بیمه پرداخت کرده بودم مستمری تقریبا مناسبی برایم تعیین شد، اما متأسفانه برخلاف قانون تأمین اجتماعی، پرداخت اضافه حقوق که بایستی براساس تورم تعیین و پرداخت شود، به‌علت تورم و پایین آمدن قدرت خرید سایر مستمری بگیران، بین 6 تا 10درصد سالانه ما را کم می‌کنند که این اقدام عادلانه نیست. لطفا اینگونه مشکلات را هم در روزنامه همشهری پیگیری کنید.
6253...0919

  مشکل مایحتاج روزمره مردم

با سلام، در شرایط سخت اقتصادی که مردم برای مایحتاج روزمره خود در رنجند، عجیب است یکباره حق پرداخت انشعاب فاضلاب افزایش چشمگیری داشته به‌طوری‌که افرادی که در ماه گذشته اقدام به پرداخت کرده‌اند، با کسانی که هم‌اکنون می‌خواهند پرداخت کنند بسیار تفاوت دارد. آیا این هم به گرانی ارز و سکه ارتباط دارد؟
عزیزی از کرج

  هشدار کم‌آبی

با وجود هشدار‌های مکرر کم‌آبی، حدود ٤سال است که مجتمعی در سیدخندان ابتدای شریعتی اول خیابان شهید خیرمندی در حال ساخت است و لوله‌های قطور آب آشامیدنی بدون مهار از آن به درون جوی رها شده و با وجود پیگیری‌های متعدد هیچ‌گونه اقدامی مبنی بر جلوگیری از اسراف آب توسط مسئولان مجتمع انجام نمی‌گیرد. لطفا این مورد ضروری را منعکس کنید.
امامی از تهران

  مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان

سلام. با وجود اینکه چهارمین‌ ماه سال هم رو به اتمام است ولی هنوز مابه‌التفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است. واقعا علت عدم‌پرداخت اضافات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در ۲ماهه اول امسال چیست؟ با این وضع گرانی چرا هیچ‌کس به فکر بازنشستگان نیست؟
5947...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید