در طراحی امتحانات نهایی، میزان برخورداری دانشآموزان از آموزشهای رسمی معیار ارزشیابی قرار میگیرد و طراحان سؤال از مدارس دولتی و استانهای مختلف کشور دعوت میشوند. وزیر آموزش و پرورش با اعلام این خبر در پاسخ به این پرسش که سطح سؤالات امتحانات نهایی برای دانشآموزان مدارس دولتی عادی دشوار است یا خیر توضیحات مهمی مطرح کرد. به گزارش همشهری، علیرضا کاظمی با بیان این نکته که به عدم توانمندی معلمان در تدریس اعتقادی ندارد گفت: آموزش و پرورش موظف است فرصتهای برابر آموزشی برای تحقق اهداف یاددهی و یادگیری در دورههای تحصیلی ایجاد کند. در برنامهریزی و برگزاری امتحانات نهایی بهعنوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی به گونهای عمل شده است که میزان برخورداری دانشآموزان از آموزشهای رسمی در مناطق مختلف کشور معیار ارزیابی قرار گیرد. وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: با دعوت از طراحان سؤال از مدارس دولتی در استانها و مناطق مختلف و با استفاده از دستورالعملهای دقیق، سؤالات آزمونها متناسب با آموزش و توانمندی همه سطوح دانشآموزان طراحی میشود. به گفته او، مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هر سال این موضوع را بررسی میکند و عملکرد دانشآموزان با پراکندگی جغرافیایی مختلف در پاسخ به سؤالات آزمونهای نهایی تحلیل میشود. این تحلیل ابزار دقیقی برای ارزیابی فرصتهای آموزشی و برنامهریزی برای بهبود آنهاست.
شنبه 19 آبان 1403
کد مطلب :
239980
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/3lLoQ
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved