• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23956
+
-

سرزمین حسرت‌ها

انتشار اولین تصویر از وحید امیری در تست‌های پزشگی باشگاه ترابزون اسپور ترکیه، آخرین زمزمه‌های ماندن او در باشگاه پرسپولیس را به‌پایان رساند. یک روز بعد، امیری قراردادش را به‌صورت رسمی با باشگاه جدیدش امضا کرد و عضوی از ترابزون شد. بعد از فرشاد احمدزاده و صادق محرمی، امیری سومین بازیکنی است که در این پنجره نقل و انتقالات از پرسپولیس راهی فوتبال اروپا می‌شود. جالب اینجاست که قرارداد هر 3 بازیکن با باشگاه به اتمام رسیده بود و همه آن‌ها به عنوان بازیکن آزاد، به‌ تیم‌های تازه منتقل شدند. جدایی ستاره ملی‌پوش قرمزها در روزهای محرومیت باشگاه، حداقل تا نیم‌فصل برای برانکو نگران‌کننده خواهد بود. او اصرار زیادی به حفظ وحید داشت اما این بازیکن در 30 سالگی، به‌دنبال یک قرارداد بهتر بود. لیگ ترکیه در سال‌های گذشته جذابیت بسیار زیادی داشته و ستاره‌های بزرگی را جذب کرده اما ترابزون تیم پرستاره‌ای به شمار نمی‌رود و از سال 1984 به بعد، هرگز نتوانسته قهرمانی لیگ را به‌دست بیاورد. آخرین جام قهرمانی این باشگاه، سال 2010 در سوپرکاپ ترکیه تصاحب شده است. آن‌ها بعد از گالا، فنرباغچه و بشیکتاش، چهارمین باشگاه پرافتخار لیگ ترکیه محسوب می‌شوند اما به‌اندازه سه باشگاه دیگر، بزرگ و پرآوازه نیستند. 
قبل از وحید امیری، مهدی طارمی و رامین رضاییان آخرین مهره‌هایی بودند که از پرسپولیس راهی لیگ ترکیه شدند. پیوستن این دو بازیکن به ریزه‌اسپور، به یک بحران بزرگ تبدیل شد. هر دو نفر بعد از مدتی به پرسپولیس برگشتند و محرومیت نقل و انتقالاتی امروز سرخ‌ها نیز، به‌خاطر نوع جدایی طارمی گریبان باشگاه را گرفته است. سجاد شهباززاده نیز در سوپرلیگ ترکیه، به آلانیااسپور ملحق شد و تنها یک نیم‌فصل در این باشگاه دوام آورد. سجاد بسیاری از هفته‌ها را روی نیمکت و سکو سپری کرد. ناصر صادقی در دهه هشتاد، از پاس جدا شد و به گالاتاسرای ترکیه رفت اما به‌سرعت از این باشگاه کنار گذاشته شد. سهراب بختیاری‌زاده و محمد مومنی به تیم ارزروم اسپور رفتند اما به‎دلیل بدقولی‌های باشگاه در پرداخت حقوق، بازی در این تیم را رها کردند و به ایران برگشتند. رضا شاهرودی در آلتا ازمیر با یک مشکل بزرگ روبه‌رو شد. محمد خاکپور چند ماه با پیراهن وان اسپور توپ زد و دوپینگ حامد کاویانپور در کایسری آسپور در سال 85 مثبت اعلام شد. حضور در لیگ فوتبال ترکیه تا امروز، ابدا برای ستاره‌های فوتبال ایران خوش‌یمن نبوده است. 
وحید امیری، مردِ درخشان تیم‌ملی در روسیه بود و هنوز هم هیچ‌کس حرکت تماشایی‌اش در مقابل جرارد پیکه را فراموش نکرده است. او قرارداد نسبتا سنگینی را با ترابزون امضا کرده و کار دشواری برای برآورده‌کردن انتظارات هواداران تیم جدیدش دارد. مرد دونده، سختکوش و بی‌حاشیه فوتبال ایران، حالا در آستانه یک آزمون بزرگ قرار خواهد گرفت. آیا بعد از همه تجربه‌های شکست خورده قبلی، او به اولین فوتبالیست موفق ایران در لیگ ترکیه تبدیل خواهد شد؟ تا امروز ترکیه بیشتر از آنکه برای بازیکنان ایرانی سرزمین فرصت‌ها باشد، سرزمین حسرت‌ها بوده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید