• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 31 تیر 1397
کد مطلب : 23955
+
-

پروژه غول‌های فناوری برای انتقال اطلاعات کاربران

پروژه غول‌های فناوری برای انتقال اطلاعات کاربران

4 غول دنیای فناوری در حال پیشبرد یک پروژه مشترک هستند که انتقال اطلاعات کاربران را از سرویسی به سرویس دیگر مثل آب خوردن راحت می‌کند. گوگل، فیسبوک، مایکروسافت و توییتر در حال تدوین استانداردهای «پروژه انتقال داده» به‌سر می‌برند که روش‌های جدیدی برای انتقال داده‌ها بین پلتفرم‌ها را فراهم می‌کند. پیش از این در برخی از سرویس‌ها مثل گوگل کاربر امکان داشت تا با رفتن به بخش خاصی اطلاعات خود را روی کامپیوترش دانلود کند تا درصورت نیاز آنها را به سرویس دیگری بفرستند. اما این استاندارد جدید حتی این مشکل را هم حل کرده و در واقع کاربر نیازی به دانلود و آپلود مجدد اطلاعاتش ندارد.

به گزارش گیزمک، گوگل اعلام کرده که با به نتیجه رسیدن این پروژه، کاربران این امکان را دارند که داده‌های خود را به‌طور مستقیم و بدون نیاز به دانلود و آپلود مجدد، به سرویس دیگری منتقل کنند. نسخه فعلی این سیستم از انتقال داده‌های مرتبط با تصاویر، ایمیل‌ها، اطلاعات تماس، تقویم و وظایف به واسطه API‌هایی از گوگل، مایکروسافت، توییتر، فلیکر، اینستاگرام، SmugMug و میلک پشتیبانی می‌کند.

سرعت تغییر سرویس
در برخی موارد کاربران برای تغییر سرویس خود در فضای وب نیاز به دانلود چند گیگابایت اطلاعات(از جمله عکس‌ها و فیلم‌ها) دارند. اما این پروژه کار را به راحتی یک کلیک کردن برای انتقال اطلاعات می‌رساند. اطلاعات کاربر در این انتقال رمزگذاری می‌شود تا امکان سوءاستفاده از آن به حداقل برسد. همچنین سرویس‌ها و پلتفرم‌های دیگر هم می‌توانند به این پروژه ملحق شوند و امکان سوئیچ یا تغییر سرویس راحت را برای کاربران خود فراهم کنند. پروژه انتقال داده که نخستین‌بار در سال2017 کلید خورده، به‌صورت کد منبع باز طراحی شده و البته در مراحل اولیه خود قرار دارد. با این حال با حضور شرکت‌های بزرگ و غول‌های فناوری انتظار می‌رود سرعت پیشرفت آن بسیار بیشتر شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید