• جمعه 2 آذر 1403
  • الْجُمْعَة 20 جمادی الاول 1446
  • 2024 Nov 22
دو شنبه 14 آبان 1403
کد مطلب : 239440
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/76PKQ
+
-

پول؛ تعیین‌کننده رئیس‌جمهور آینده آمریکا

پول؛ تعیین‌کننده رئیس‌جمهور آینده آمریکا

پول و حمایت‌های مالی نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخابات آمریکا دارد و می‌تواند بر روند رقابت‌های انتخاباتی، نفوذ سیاسی و حتی نتایج نهایی تأثیر بگذارد. هزینه‌های سرسام‌آور تبلیغات، استخدام کارکنان کمپین و دیگر فعالیت‌های مرتبط با کمپین‌های انتخاباتی به‌طور مستقیم تحت‌تأثیر منابع مالی هستند و سیاستمداران را به سمت جذب سرمایه‌های کلان سوق می‌دهند. هزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همواره در هر دوره افزایش یافته است. این افزایش هزینه‌ها تحت‌تأثیر عوامل مختلفی ازجمله گسترش تبلیغات دیجیتال و افزایش هزینه‌های کمپین انتخاباتی بوده است. این گزارش با استناد به آمار ارائه‌شده توسط «مؤسسه سیاسی ایگلتون» وابسته به دانشگاه ایالتی نیوجرسی نگاهی به هزینه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از 1996 تا 2024 دارد. لازم است که قيد شود این هزینه‌ها شامل مجموع هزینه‌های انتخاباتی در یک دوره است و ممکن است با هزینه‌های به تفکیک هر حزب سیاسی متفاوت باشد.

روند افزایش هزینه‌های انتخاباتی آمریکا

۱۹۹۶: رقابت بین بیل کلینتون و باب دال با هزینه‌های انتخاباتی حدودا ۲.۱میلیارد دلار همراه بود.
۲۰۰۰: در انتخابات بین جورج دبلیو بوش و ال گور، هزینه‌ها به حدود ۳میلیارد دلار رسید. افزایش تمرکز بر تبلیغات تلویزیونی و تابلوهای تبلیغاتی نقش مؤثری در بالا رفتن هزینه‌ها داشت.
۲۰۰۴: با رقابت دوباره بوش، این‌بار در برابر جان کری، هزینه‌ها به ۴.۱میلیارد دلار رسید. این دوره با فعالیت گسترده گروه‌های تبلیغاتی و جلب کمک‌های مالی بزرگ همراه بود.
۲۰۰۸: انتخابات بین باراک اوباما و جان مک‌کین به گران‌ترین انتخابات تا آن زمان تبدیل شد و حدود ۵.۳میلیارد دلار هزینه داشت. اوباما از کمک‌های مالی دیجیتال بهره ‌برد و تبلیغات آنلاین رشد چشمگیری داشت.
۲۰۱۲: در رقابت دوباره اوباما، این‌بار در برابر میت رامنی، هزینه‌ها به ۷میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش هزینه‌های دیجیتال بود.
۲۰۱۶: با ورود دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، هزینه‌ها به ۶.۵میلیارد دلار کاهش یافت اما همچنان این هزینه‌ها زیاد بود. این دوره با حضور گسترده رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال و افزایش هزینه‌های روابط‌عمومی همراه شد.
۲۰۲۰: انتخابات بین جو بایدن و دونالد ترامپ با ۱۴میلیارد دلار، گران‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا تا به امروز است. افزایش تمرکز بر رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین و فعالیت گسترده گروه‌های مستقل تأثیر زیادی بر این افزایش هزینه‌ها داشت.
۲۰۲۴: مؤسسه ایگلتون پیش‌بینی کرده است که با توجه به روندهای اخیر، هزینه‌های تبلیغاتی این دوره از انتخابات حتی از سال۲۰۲۰ هم فراتر رود و احتمالا بین ۱۵ تا ۱۸میلیارد دلار باشد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید