• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 238056
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGXZz
+
-

اصل ماجرای حمله به دفتر شبکه سعودی در عراق

اصل ماجرا
اصل ماجرای حمله به دفتر شبکه سعودی در عراق

در پی انتشار گزارشی توهین‌آمیز از سوی شبکه سعودی MBC علیه رهبران مقاومت فلسطین، عراق و لبنان، مردم خشمگین عراق با هجوم به دفتر این شبکه در بغداد، آن را تخریب کردند و به آتش کشیدند. این اقدام پس از انتشار گزارشی توهین‌آمیز از سوی این شبکه صورت گرفت که در آن، رهبران مقاومت فلسطین، عراق و لبنان به‌عنوان «تروریست» معرفی شده بودند. این شبکه سعودی در گزارشی با عنوان «هزاره خلاص از تروریست‌ها» به مقام شامخ فرماندهان و رهبران شهید مقاومت ازجمله شهید حسن نصرالله، عماد مغنیه، سمیر قنطار، فواد شکر، سیدبدرالدین الحوثی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار اهانت و جسارت کرد. برخی واکنش‌ها به این اقدام توهین‌آمیز شبکه سعودی عبارتند از:‌

مصطفی سند، نماینده مجلس عراق در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشته: «شبکه MBC عراق که مورد حمایت دولت است. موضوع به تخریب یا آتش‌زدن ختم نمی‌شود. جای شما در عراق نیست و برای لغو مجوز شما اقدام خواهیم کرد. نام عراق شایسته همکاری با خائنان نیست.»
جنبش حماس ضمن محکوم کردن این گزارش اعلام کرده: این برنامه گزارشی تاریک و تحریک‌آمیز علیه جنبش فلسطین و رهبران مقاومت بود. گزارش MBC با تبلیغات و روایت صهیونیستی همسو بوده و تلاشی برای شیطنت علیه مقاومت و نمادهای آن است.
ناصر جابر فعال رسانه‌ای در صفحه کاربری خود در ایکس نوشته: «وقتی افکار عمومی را علیه مجاهدان، سیاستمداران، نویسندگان یا روزنامه‌نگاران مشوش می‌کنید در جنایت به شهادت رساندن آنان شریک هستید. دست‌اندرکاران شبکه MBC در جنایات غزه شریک هستند همانطور که شریک جرم قاتلان جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار هستند؛ کسی که پس از طرح اتهامات فراوان از سوی این شبکه به قتل رسید.
احمد بن‌راشد بن‌سعید تحلیلگر عراقی، نیز در ایکس نوشته:‌ عربستان سعودی با برچسب زدن به رهبران مقاومت ازجمله یحیی‌سنوار، صالح عاروری و اسماعیل هنیه در یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های تلویزیونی خود حمایتش را  از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعلام کرده است.
کاربران شبکه اجتماعی ایکس هم نوشته‌اند که محمد المشاری، نویسنده گزارش تحریک‌آمیز MBC در پی تشدید تهدیدها و اعتراض‌ها حساب کاربری خود را در ایکس غیرفعال کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید