• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 238059
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/An4J7
+
-

رد سازمان سیا در لبنان

رد سازمان سیا در لبنان

روزنامه الاخبار لبنان می‌گوید که عوامل سیا اطلاعات مربوط به گروه حزب‌الله را از مقامات امنیتی لبنان جمع‌آوری و محل اختفای وفیق صفا را قبل از حمله ارتش اسرائیل فاش می‌کنند و هدفشان تضعیف سیاسی حزب‌الله در لبنان است.
3 مقام بلندپایه در سرویس‌های امنیتی لبنان اذعان کردند که جناح‌های غربی و در رأس آنها آمریکا از زمان آغاز جنگ علنی بین لبنان و دشمن اسرائیلی، ارتباط روزانه فشرده‌ای را با تمامی نیروهای نظامی و امنیتی لبنان آغاز کرده‌اند.
به ‌گفته یکی از این مسئولان، موضوع قابل توجه این است که طرف آمریکایی بیش از سایر طرف‌ها علاقه‌مند به این سؤال بوده است که آیا حزب‌الله « هنوز با نیروهای نظامی، امنیتی و اجرایی لبنان پس از جنگ» در ارتباط است و سؤالات دیگری درباره فرم و شکل این ارتباط و محتوای آن مطرح کرده است.
پنجشنبه گذشته برابر با دهم ‌ماه میلادی جاری یک تیم امنیتی آمریکایی متشکل از 15افسر از سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به فرودگاه بیروت رسیدند و با خودروهای زرهی بدون پلاک به دفتر سفارت آمریکا در عوکر رفتند.
تیم آمریکایی به هسته‌ای پیوستند که یکی از اتاق‌های سفارت آمریکا در بیروت را به‌ عنوان مرکز خود برای کمک به مدیریت ایستگاه بیروت انتخاب کردند و متشکل از 12افسر اصلی هستند.
رهبری حزب‌الله چند روز پیش از وفیق صفا خواست به‌ عنوان رئیس کمیته ارتباط و هماهنگی با نیروهای نظامی و امنیتی لبنان، با شماری از این مقامات درباره اوضاع مربوط به جنگ کنونی علیه مقاومت تماس بگیرد. این تماس‌ها با وجود نگرانی حزب‌الله از احتمال به خطر افتادن جان صفا رخ داد.
این نگرانی‌ها زمانی تأیید شد که دشمن اسرائیلی «حمله فوری» به بیروت انجام داد و اخباری درز کرد مبنی بر اینکه هدف، خود صفا بوده است؛ هرچند که بعد از آن حزب‌الله اعلام کرد که این خبر نادرست است.
تردیدهای مقاومت در مورد مشارکت آمریکا در جنگ علیه لبنان پس از این هدف‌گیری افزایش یافت و مقاومت معتقد است که اطلاعات آمریکا نقش مستقیمی در تلاش برای ترور صفا داشته است.
آمریکا قصد دارد از عملیات‌های ترور دشمن علیه بدنه غیرنظامی در حزب‌الله حمایت کند تا سطح نفوذ این حزب را در عرصه داخلی کاهش دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید