• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 238045
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2DGY
+
-

مداح آملی فرشته نجات شد

رویداد
مداح آملی فرشته نجات شد

با اهدای اعضای بدن مداح 44ساله آملی، چند بیمار نیازمند، فرصت زندگی دوباره پیدا کردند.
به گزارش همشهری، حادثه‌ای که منجر به مرگ مغزی مداح 44ساله به نام مجید تنها شد، ساعت 3بعداز ظهر 16مهر امسال رخ داد. آن روز مجید به همراه برادرش برای خرید از آمل به تهران آمده بود که در باغ سپهسالار دچار سر درد شدیدی شد و ناگهان بر زمین افتاد. او به بیمارستان منتقل شد اما به کما رفت و چند روز بعد اعلام شد که دچار مرگ مغزی شده است.
آیت حسن‌‌نژاد، یکی از اقوام مداح آملی به همشهری می‌گوید: مجید، مداح سرشناس شهر آمل بود. سال‌ها پیش وقتی پزشکان گفتند که در سرش توده دارد، خانواده‌اش شوکه شدند. او در همان سال‌ها یک عمل جراحی انجام داد که موفقیت‌آمیز بود. چند سال پیش هم عمل جراحی دیگری داشت و آن هم موفقیت آمیز بود. اما با این حال گاهی اوقات سردردها سراغش می‌آمد. پزشک به او گفته بود که باید از سروصدا دور باشد و استرس برای او سم است. وی می‌افزاید: سال‌ها از بیماری مجید و توده‌ای که در سرش داشت، می‌گذشت و مجید در کنار همسر و 2فرزندش زندگی خوبی داشت. یک مغازه کفش فروشی را به همراه برادرش اداره می‌کرد تا نان حلالی بر سر سفره ببرد. حسن‌ نژاد ادامه می‌دهد: چند روز پیش، مجید جهت خرید کفش برای مغازه همراه برادرش به باغ سپهسالار تهران می‌آید که ناگهان حالش بد می‌شود و او را به بیمارستان سینا منتقل می‌کنند. در بیمارستان پزشکان تلاش کردند تا مجید سلامتی‌اش را به دست آورد اما ضریب هوشیاری‌اش به ‌شدت پایین می‌آید و در نهایت پزشکان مرگ مغزی او را اعلام می‌کنند. بدین‌ترتیب بعد از گذشت یک هفته، روز سه‌شنبه 24مهر کلیه‌ها و کبدش اهدا می‌شود.

اهدای عضو
مرگ مغزی مجید، شوک بزرگی به خانواده او وارد کرد. با این حال وقتی پزشکان درخواست کردند تا برای اهدای اعضای بدن او رضایت دهند، این کار را از صمیم قلب انجام دادند.
حسن‌ نژاد می‌گوید: وقتی پزشکان بیمارستان درباره اهدای عضو با پدر مجید صحبت کردند با همه سختی‌هایی که این اتفاق داشت او قبول کرد و به این ترتیب اعضای بدن مجید، به بیماران نیازمند اهدا و پیکر او به شهرستان آمل منتقل شد. حسن‌ نژاد می افزاید: مجید سال‌ها مداحی می‌کرد، وقتی خبر اهدای عضوش در شهر پیچید همه شهر پر شد از بنرهای تسلیت و عکس‌های او که در هیئت‌ها مشغول مداحی است. روزی که مجید را در امامزاده ابراهیم آمل به خاک سپردیم، جمعیت زیادی برای شرکت در مراسم خاکسپاری آمده بودند. دکتر ساناز دهقانی، رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا نیز اعلام کرد که با رضایت خانواده مجید اعضای بدن او با تلاش پزشکان متخصص و با موفقیت به بیماران نیازمند پیوند زده شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید