• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 29 مهر 1403
کد مطلب : 237989
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2Dxz
+
-

سرخابی‌ها

امشب زیباترین تیم‌های انگلیسی این فصل با هم بازی دارند

سرخابی‌ها

مهم‌ترین بازی این هفته لیگ‌های اروپایی تا پیش از لیگ قهرمانان، امشب بین لیورپول و چلسی در آنفیلد برگزار می‌شود و زیباترین تیم‌های این فصل با سرمربیان جدید خود به مصاف هم می‌روند. این نخستین دیدار بین قرمز و آبی‌ها بدون یورگن کلوپ در دهه اخیر است. سرمربی آلمانی که پس از 9سال از لیورپول رفته و اخیرا به‌عنوان مدیر ورزشی در ردبول (لایپزیش و سالزبورگ) منصوب شده، چندی پیش از عملکرد جانشینش ابراز خرسندی کرده بود. قرمزها با آرنه اشلوت هلندی تیمی هجومی و زیبا هستند، چلسی هم با انزو مارسکای ایتالیایی زیبا بازی می‌کند و در نتیجه‌گیری هم بهتر از قبل شده است. بعید است بازی امشب 2تیم مثل بسیاری از دیدارهای رودرروی اخیر بدون گل تمام شود. لیورپول و چلسی بسیار زیباتر از 2مدعی اصلی قهرمانی این فصل، یعنی منچسترسیتی و آرسنال بازی می‌کنند. باید ببینیم بازی امشب با چه کیفیتی برگزار می‌شود.
    اشلوت نخستین سرمربی لیورپول است که در 9بازی از 10بازی ابتدایی خود در تمامی رقابت‌ها برنده شده است. تیم او فقط در بازی خانگی مقابل ناتینگهام فارست شکست خورد. ناتینگهام همان تیمی است که چلسی را هم زمینگیر کرد و از آنها مساوی گرفت.
    لیورپول با پیروزی در 7بازی از 8بازی خود در لیگ و قرار گرفتن در صدر جدول، پس از چلسی و تاتنهام سومین تیمی است که بیشترین گل مورد انتظار را در لیگ داشته.
    با سرمربی سابق فاینورد، لیورپول این فصل فعلا کمترین گل را دریافت کرده (2گل)، بیشترین کلین‌شیت (5) و کمترین گل دریافتی مورد انتظار (5.2) را داشته. در 266دقیقه‌ای از این فصل از لیگ برتر که بازی‌های لیورپول مساوی بوده، قرمزها فقط 16شوت دریافت کرده‌اند؛ میانگین 5.4شوت در هر 90ضربه و کمترین نرخ در لیگ.
    در غیاب آلیسون مصدوم، یک دروازه‌بان ایرلندی مطمئن به نام کلهر درون دروازه لیورپول می‌ایستد. او بدون احتساب گل به‌خودی یا پنالتی‌ها، فقط 10گل در لیگ برتر دریافت کرده. کلهر خاطرات خوبی از تقابل با آبی‌ها دارد. او 2سال پیش در فینال جام اتحادیه از روی نقطه پنالتی به این تیم گل زد.
    چلسی پس از شکست مقابل منچسترسیتی در بازی ابتدایی خود، 4پیروزی از 6بازی اخیر خود در لیگ کسب کرده. در همان بازی با سیتی هم پیروزی حق‌شان بود.
    لیورپول و چلسی تنها تیم‌هایی هستند که در این فصل از لیگ برتر 100درصد برد خارج از خانه داشته‌اند(لیورپول 4/4و چلسی 3/3). فقط در فصل‌های 06-2005و
09-2008چلسی در 4بازی ابتدایی خارج از خانه خود در لیگ پیروز شد.
    مارسکا به‌دنبال تبدیل شدن به پنجمین سرمربی‌ای است که در هر 4بازی اول خارج از خانه خود در لیگ برتر پیروز می‌شود؛ بعد از بابی گولد، جان گرگوری و لوییس فیلیپه اسکولاری و همین اشلوت.
    کول پالمر و نونی مادوئکه، 2ملی‌پوش انگلیسی تیم چلسی در این فصل 15موقعیت برای یکدیگر در لیگ خلق کرده‌اند که بهترین عملکرد یک زوج در این فصل است. 4پاس گل پالمر برای مادوئکه نیز بیشترین پاس گل یک بازیکن برای یک هم‌تیمی است.
    پالمر از شروع فصل گذشته بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر در گل مشارکت داشته؛ 44مشارکت با 28گل و 16پاس گل. او 2جایزه از 3جایزه برترین بازیکن ماه‌های اخیر را برده و تنها فرانک لمپارد (4بار) بیشتر از او جوایز بهترین بازیکن را در یک فصل برای چلسی به‌دست آورده است.
    لیورپول که در 3بازی متوالی لیگ مقابل چلسی بین سال‌های 2013تا 2014شکست خورده بود، فقط 2بازی از 19رویارویی اخیر خود مقابل آبی‌ها را باخته است (7برد و 10مساوی).
    لیورپول در 6دیدار اخیر خود در لیگ برتر با چلسی شکست نخورده است، اگرچه 5مورد از این دیدارها مساوی به پایان رسیده است (یک برد).
    چلسی تنها یک برد از 9بازی اخیر لیگ در زمین لیورپول (5تساوی و 3شکست) کسب کرده است. آنها فصل پیش در آنفیلد 4بر یک شکست خوردند.
    چلسی تحت هدایت شاگرد سابق گواردیولا تیمی هجومی است. مارسکا که جایزه بهترین مربی ‌ماه لیگ برتر را دریافت کرده، تیمش تنها یک گل کمتر از منچسترسیتی(17) به ثمر رسانده است.
    2تیم 173دیدار رودررو داشته‌اند که در این مسابقات 504گل رد و بدل شده و حاصل آن 77پیروزی برای لیورپول، 53پیروزی برای چلسی و 43تساوی بوده با 271گل برای لیورپول و 233گل برای چلسی.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید