• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 22 مهر 1403
کد مطلب : 237422
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Lg4OX
+
-

تکنیک‌هایی برای به تأخیر انداختن آلزایمر

برخی مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت ذهنی، فواید بسیاری برای پیشگیری از زوال عقل ازجمله آلزایمر دارد. محققان در این مطالعات نشان داده‌اند که برخی سالمندان پس از انجام تمرینات مغزی در مقایسه با افرادی که این تمرینات را انجام نداده‌اند،کاهش  توانایی‌های حافظه و تفکرشان دیرتر بود.

اولین مطالعه
این مطالعه بین سال‌های 2012 تا 2015 روی 145سالمند در کانادا انجام شد. گروه اول این سالمندان روی مواردی مانند به‌خاطر سپردن نام افراد، به‌خاطر سپردن فهرستی از موارد یا وظایف و تمرکز توجه خود برای به‌خاطر سپردن بهتر کار می‌کردند. گروه دوم تحت آموزش‌هایی مانند تکنیک‌هایی در مدیریت خشم و حل مسئله قرار گرفتند تا به سلامت روانی کلی خود کمک کنند و گروه سوم هم اصلا آموزش ندیدند. نتایج این تحقیق‌ نشان داد افرادی که برای حافظه تمرین می‌کردند، روند کاهش حافظه کمتری داشته‌اند.

دومین مطالعه
نتایج یک مطالعه دیگر در سال 2022 روی بیش از 2800بزرگسال 65سال و بالاتر، نشان داد که فعال نگه داشتن ذهن با تمرینات مربوط به حافظه می‌تواند به تأخیر در از دست دادن حافظه کمک کند. مشارکت‌کنندگان در این تحقیق به‌مدت 5 تا 6هفته به 10جلسه تمرین مغزی به‌مدت 10ساعت پرداختند.این جلسات روی تاکتیک‌های این مهارت‌ها ازجمله حافظه، استدلال و سرعت پردازش اطلاعات متمرکز بود.

مطالعه سوم
یک مطالعه دیگر هم نشان داده که ورزش ذهن، روند رو به کاهش مهارت‌های تفکر را به تأخیر می‌اندازد. افرادی که به‌طور منظم ذهن خود را به چالش می‌کشند، ممکن است بخش کوتاه‌تری از زندگی خود را در حالت افول سپری کنند، حتی اگر آلزایمر داشته باشند.
 
البته ممکن است تمرینات مغزی از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما ایده اصلی، فعال نگه داشتن مغز است. به همین دلیل می‌توانید تمرینات مربوط به ارتقای مهارت‌های ذهنی را با چیزی به سادگی غذا خوردن با دستی که معمولا از آن استفاده نمی‌کنید شروع کنید یا مهارت جدیدی مانند آموزش زبان دوم یا فرا گرفتن یک‌ساز موسیقی
را بیاموزید.
روی جدول کلمات متقاطع، اعداد یا انواع دیگر پازل کار کنید. بازی‌های حافظه آنلاین یا بازی‌های ویدئویی انجام دهید. بخوانید، بنویسید یا برای شرکت در کلاس‌های آموزشی ثبت نام کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید