• جمعه 27 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 14 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 18
شنبه 21 مهر 1403
کد مطلب : 237247
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lOGgj
+
-

اقتصاد رژیم صهیونیستی در تنگنا

رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنگ، با بزرگ‌ترین چالش اقتصادی خود در سال‌های اخیر مواجه است و شدیدترین کاهش رشد اقتصادی را تجربه می‌کند. اقتصاد این رژیم با اعتصابات سراسری، هزینه‌های سرسام‌آور جنگ و افول رتبه اعتباری مواجه است.

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد اگر درگیری‌های خاورمیانه مهار شود، تجارت جهانی در سال۲۰۲۵ می‌تواند ۳درصد افزایش یابد و اقتصاد جهانی که در حال خلاصی از تورم دوره کروناست، مجالی برای بهبود پیدا کند.

یک شرکت مشاوره نروژی پیش‌بینی کرد انتشار دی‌اکسید کربن در صنعت انرژی، به‌دلیل کاهش هزینه‌های خورشیدی و باتری که مصرف کمتر نفت و زغال‌سنگ برای تولید برق را تشویق می‌کند، در سال۲۰۲۴ به اوج خود خواهد رسید.

تولیدکنندگان برق آمریکا در سال‌جاری ۵۵.۶ میلیون مگاوات ساعت برق از نیروگاه‌های گازی تولید کردند. این رقم نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، 5درصد افزایش داشته و بالاترین تولید برق از گاز طبیعی حداقل از سال۲۰۲۱  بوده است.

مدیران نفتی به‌عنوان منبع مهم تأمین مالی دونالد ترامپ ظاهر شده‌اند و برای تقویت کارزار انتخاباتی او پول خرج می‌کنند. شرکت‌های انرژی تران‌سفر، کانتیننتال ریسورسز و هیلکورپ انرژی اصلی‌ترین حامیان مالی ترامپ هستند.

براساس اطلاعات منتشرشده از سوی مؤسسه آمار ترکیه (TurkStat)، اقتصاد این کشور با افزایش فرصت‌های شغلی مواجه شده و نرخ بیکاری ترکیه در ‌ماه آگوست نسبت به ‌ماه قبل از آن 3/0‌درصد کاهش یافته و به 5/8‌درصد رسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید