• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 21 مهر 1403
کد مطلب : 237246
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/k5ELJ
+
-

مدیریت مصرف، تأمین آب پایدار تهران را ممکن می‌کند

 سخنگوی صنعت آب کشور گفت: مدیریت مصرف ۲۰درصدی، امکان تأمین آب پایدار برای تهران را محقق می‌کند.فیروز قاسم‌زاده درباره وضعیت تأمین آب تهران باتوجه‌ به دغدغه‌ای که از سوی مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور مطرح شده است، ادامه داد: در سال‌های گذشته ثابت شد که وزارت نیرو برای تأمین آب تهران برنامه دارد و مصداق آن خالی بودن سدها و تأمین بدون مشکل آب بود.
وی افزود: امسال برنامه‌ای برای مصارف و منابع حوضه‌های آبریز منتهی به شهر تهران و نیز منابعی که تأمین نیازهای این شهر را دارد، در حال نگارش است و همه به این سمت است که بتوان یک مدیریت بهینه‌ای را اعمال کرد.
سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: اکنون درباره وضعیت مصرف آب در بخش‌های مختلف و نیز تولید آن و رهاسازی برای مصرف براساس مدل‌سازی اقدام می‌شود و اینها با برنامه انجام می‌شوند.
قاسم‌زاده با اشاره به جمعیت حدود ۲۰میلیون‌نفری تهران که در شبانه‌روز آب مصرف می‌کنند و دغدغه رئیس‌جمهور هم تأمین آب موردنیاز بوده، گفت: بر این‌ اساس  طرح‌هایی با حساسیت بیشتر برای تأمین آب  با تنوع‌بخشی به منابع و برای شرایط اضطراری اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر طبق طرح‌هایی که در 2سال گذشته در قالب طرح‌های اضطراری اتفاق افتاد، در شرب تهران یک تنوع‌بخشی خوبی اتفاق افتاده است و با همین طرح‌ها، امسال مشکلی در تأمین آب تهران نخواهیم داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید