• چهار شنبه 25 مهر 1403
  • الأرْبِعَاء 12 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 16
پنج شنبه 19 مهر 1403
کد مطلب : 237156
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xGXmP
+
-

فاجعه مشروبات سمی در مازندران؛ 4نفر کور شدند و 12نفر جان باختند

فاجعه مشروبات سمی در مازندران؛ 4نفر کور شدند و 12نفر جان باختند

تلاش برای درمان افرادی که در روزهای گذشته به‌دلیل استفاده از مشروبات تقلبی در مازندران مسموم شده‌اند در حالی ادامه دارد که براساس آخرین اخبار حال 16نفر از آنها وخیم است و 4نفر بینایی خود را از دست داده‌‌اند.
به گزارش همشهری، دامنه فاجعه‌ای که مشروبات الکلی تقلبی در استان مازندران رقم زده، هر روز گسترده‌تر می‌شود و براساس آخرین اخبار، مشروبات سمی در این استان جان 21نفر را گرفته و باعث نابینایی 4نفر شده است. این اما همه ماجرا نیست، چراکه به‌گفته مدیر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران، هم‌اکنون ۱۶بیمار با حال جسمی وخیم به‌دلیل مسمومیت مصرف الکل تقلبی در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌های مازندران بستری هستند. به‌گفته رسول ظفرمند، از هفته گذشته تاکنون ۸۱ نفر از مسمومان برای دفع سموم مجبور به انجام دیالیز شده‌اند. مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: در ۱۰ روز اخیر ۲۸۴ نفر به‌دلیل مسمومیت الکلی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و در حال حاضر ۶۰ نفر به‌دلیل استفاده از این ماده در مراکز درمانی بستری هستند.
در همین حال تحقیقات پلیسی که از همان روزهای نخست برای دستگیری عاملان توزیع مشروبات سمی در مازندران آغاز شده بود، به دستگیری 5نفر منجر شده است. 4نفر از این افراد کسانی بودند که بعد از تهیه الکل صنعتی از فرد توزیع‌کننده، اقدام به تهیه مشروبات تقلبی کرده و آنها را فروخته‌اند که به‌گفته رئیس‌کل دادگستری مازندران به این افراد اتهام قتل عمد تفهیم شده است و یک نفر نیز با قرار وثیقه آزاد است. براساس این گزارش، مشروبات تقلبی در رشت تا‌کنون 9 قربانی و در همدان 11قربانی گرفته است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید