• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236701
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2DOW
+
-

بازنده

سریال ‌جنایی
بازنده

«بازنده» سریالی است که به تازگی از شبکه خانگی پخش می‌شود و در همین مدت کوتاه توانسته مخاطبان زیادی پیدا کند. امین حسین‌پور، نویسنده و کارگردان سریال است و در این اثر معمایی او، کارآگاه کیانی، درگیر پرونده‌ای پیچیده می‌شود که رازهای بزرگی از یک خانواده را برملا می‌کند. آنطور که پیداست ما با سریالی جنایی و رازآلود طرفیم که قرار است یک پلیس، راز این ماجرا را به‌دست آورد.
بازنده اما اثری است که با اقتباس از یک رمان ساخته ‌شده. رمان «زن همسایه» نوشته شاری لاپنا یک  اثر جنایی و معمایی است که روایتی دلهره‌آور دارد و امین حسین‌پور تلاش کرده است استخوان و اسکلت اثر خود را بر پایه این رمان که از آثار برگزیده سال ۲۰۱۶ است، بنا کند.
عنوان فرعی «تقریبا هر کاری از آدم‌ها برمی‌آید» که روی جلد کتاب «زن همسایه» نقش بسته است، نوید یک داستان هیجان‌انگیز و جنایی را به خواننده می‌دهد. داستان این رمان از مهمانی شام دو زوج که در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنند شروع می‌شود و در همان فصل‌های ابتدایی با نخستین اتفاق مواجه می‌شویم: نوزاد آنه و مارکو ربوده می‌شود. اما این تنها اتفاق تکان‌دهنده داستان نیست؛ رمان با ورود پلیس و تحقیقات آنها پیش می‌رود و در این میان پرده از رازها، فریب‌ها و دروغ‌هایی که بین زوج‌های همسایه وجود داشته برداشته می‌شود. کتاب «زن همسایه» اثری از شاری لاپنا، رمانی در سبک جنایی، معمایی و دلهره‌آور است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این رمان که از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز و ساندی‌تایمز بوده، برنده جوایز و عناوینی مانند «کتاب سال WHSmith» در سال ۲۰۱۶، «عنوان شماره یک داستان بزرگسالان در بریتانیا» در سال‌۲۰۱۷ و «پرفروش‌ترین کتاب» در چند فهرست و جایزه کتاب کانادا و بریتانیا شده است. کتاب زن همسایه را نشر آموت با ترجمه عباس زارعی به فارسی برگردانده است. پخش سریال بازنده به تازگی آغاز شده و قرار است در قسمت‌های بعدی مخاطبان غافلگیر شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید