• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 15 مهر 1403
کد مطلب : 236699
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wjWRw
+
-

قتل زن جوان

معماي شماره 23

قتل زن جوان

چند روز قبل به پلیس خبر رسید که زن جوانی به نام مریم در خانه‌اش در یکی از مناطق شمال شهر به قتل رسیده است. زمانی که مأموران به محل حادثه رسیدند ساعتی از قتل گذشته بود. عامل این جنایت با ضربه چاقو جان قربانی‌اش را گرفته بود اما هنوز به درستی معلوم نبود که قاتل چه‌کسی است. کارآگاهان در بررسی صحنه جنایت پی بردند که از خانه مقتول سرقت و مقداری دلار و طلا دزدیده شده است. در این شرایط بود که جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای رازگشایی از این معمای جنایی آغاز شد. کارآگاهان در ادامه بررسی‌های خود دست به تحقیقات میدانی زدند اما نتوانستند هیچ سرنخ قابل اعتنایی به‌دست آورند. هیچ‌کدام از همسایه‌ها از خانه مقتول صدای درگیری نشنیده و هیچ‌کدام متوجه رفت‌وآمد مشکوکی به آنجا نشده بودند. از سوی دیگر دوربین‌های مداربسته‌ای که در نزدیکی خانه مریم قرار داشت نیز مورد مشکوکی را ثبت نکرده بود و همین نکات شناسایی قاتل را دشوار می‌‌کرد. با وجود این تحقیقات در شاخه‌های مختلفی ادامه پیداکرد.
کارآگاهان چند روز بعد بار دیگر به محل وقوع جنایت بازگشتند و این بار به تحقیق از نزدیکان مریم پرداختند و اطلاعات تازه‌تری به‌دست آوردند. مریم صبح جمعه به قتل رسیده بود. این بار پلیس به اطلاعاتی دست پیدا کرد که در نهایت به شناسایی متهم عامل جنایت منجر شد.
روزبه گفت هنگام وقوع جنایت در  حال دریافت نامه از پستچی بوده و از ماجرا اطلاعی نداشته است.
پروانه گفت زمانی که این اتفاق افتاده او در حال شستن لباس‌ها بوده و نمی‌داند چه‌کسی مریم را به قتل رسانده است.
نگار می‌گفت آن زمان در آشپزخانه در حال آشپزی بوده و هیچ صدای مشکوکی نشنیده است و وقتی که از آنجا خارج شده متوجه قتل مریم شده است. او نخستین نفری بود که جنازه را دیده و با سر و صدایش بقیه خبردار شده و ماجرا را به پلیس گزارش کرده بودند.
فرزام به مأموران گفت زمان حادثه در انتهای حیاط مشغول آبیاری باغچه بوده است. او هم می‌گفت آن زمان هیچ غریبه‌ای را که وارد خانه شده باشد ندیده و برایش عجیب است که مریم چطور به قتل رسیده است.
افسر پرونده وقتی این اطلاعات را ثبت کرد با عجله به اداره پلیس برگشت و همه‌‌چیز را برای کارآگاه تعریف کرد. بعد از آن بود که کارآگاه به او گفت که عامل جنایت روزبه است. در این شرایط بود که افسر پرونده بار دیگر به آنجا برگشت و این بار روزبه را به اتهام قتل بازداشت کرد. به‌نظر شما کارآگاه به چه دلیلی متوجه شد که روزبه این قتل را مرتکب شده است و چرا او بازداشت شد؟

پاسخ‌هایتان را از طریق پیامک به شماره    300099901     ارسال کنید. به 3نفر از افرادی که پاسخ درست ارسال کرده باشند به قید قرعه   کارت هدیه 500هزارتومانی  اهدا می‌شود.

برندگان معمای جنایی شماره22
0912***9678
0913***0075
0993***6848
برنده کارت هدیه
 500هزار تومانی
شدند.

پاسخ معمای شماره 22
متهم به قربانیانش می‌گفت که جان‌شان دست خودشان است و به شانس‌شان بستگی دارد. جلوی‌شان 2قرص می‌گذاشت و می‌گفت یکی را انتخاب کنید. وانمود می‌کرد که یکی از قرص‌ها بی‌ضرر و قرص دوم سمی است و اگر قرص بی‌ضرر را انتخاب کنند و بخورند و زنده بمانند، آزاد می‌شوند. یک قرص را آنها می‌خوردند و قرص دومی را خودش می‌خورد اما همیشه آنها بودند که بعد از خوردن قرص جان‌شان را از دست می‌دادند. به این دلیل بود که هر دو قرص بی‌ضرر بودند و آبی که به قربانیان می‌داد مسموم بود و باعث مرگ‌شان می‌شد نه قرص‌ها.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید