• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 28 تیر 1397
کد مطلب : 23661
+
-

با مردم

با مردم

 بازنشستگی مددجویان
سلام و تشکر از روزنامه همشهری بابت انعکاس مشکلات مردم در این ستون. از سازمان بهزیستی درخواست می‌کنیم مددجویانی را که 20سال سابقه کار در آن سازمان دارند بدون محدودیت سنی بازنشسته کنند. اگر امکان دارد گزارشی از مشکلات مددجویان هم منتشر کنید.
محمدی، مددجوی بهزیستی

  نیم‌نگاهی به ما داشته باشند
سلام بر دست‌اندرکاران روزنامه همشهری. از اینکه مشکلات فرهنگیان را در این ستون منعکس می‌کنید جای تشکر دارد. اما لطف کنید یک‌بار هم درخصوص حقوق کم خدمتگزاران آموزش و پرورش گزارشی بنویسید. آیا بهتر نیست مسئولان در وزارت آموزش و پرورش نیم‌نگاهی هم به خدمتگزاران داشته باشند؟
مرادی از تهران

  حمایت از تولید
با سلام. مهم‌ترین اولویت دولت باید حمایت از واحدهای تولیدی و خدماتی و ایجاد اشتغال باشد؛ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی. اجرای طرح‌های عمرانی وقتی پولی در جیب مردم نباشد به چه درد می‌خورد؟
1625...0919

@  مشکلات معلولان در کشور
سلام. سال‌هاست معلولان در کشور با مشکلات متعددی ازجمله عدم‌دریافت مستمری، مسکن، اشتغال، عدم‌تأمین هزینه‌های دارو، عدم‌مناسب‌سازی معابر و اماکن دولتی و همچنین مشکلات بیمه تکمیلی دست و پنجه نرم می‌کنند. به‌گونه‌ای که در بسیاری از موارد برای حضوری ساده در جامعه از امکانات اولیه هم برخوردار نیستند و به همین‌خاطر خانواده‌ها یا خودشان ترجیح می‌دهند که در منزل بمانند. گویا فریادشان را کسی نمی‌شنود. این درحالی است که بند الف ماده7 قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، به صراحت ارگان‌ها و ادارات را موظف کرده است تا 3درصد سهمیه استخدامی خود را به اشتغال معلولان اختصاص دهند ولی به‌راستی کدام سازمان و کدام ارگان دولتی به آن عمل کرده است؟ حتی خود سازمان بهزیستی و بعضی از مسئولان آن چنین استدلال می‌کنند که ما به‌جای یک کارشناس معلول می‌توانیم از یک فرد سالم بهره بگیریم تا مثلا از او در کارهای غیرتخصصی نیز استفاده کنیم! لطفا چاپ کنید.
درددل یک معلول بیکار

@  عدم‌رعایت حقوق شهروندی
سال‌‌هاست براساس قانون نانوشته‌ای در کوچه و خیابان‌ها بسیاری از افراد مقابل خانه‌ها یا کسبه جلوی مغازه‌ها و همچنین نگهبانان جلو ادارات با نصب تابلوی پارک ممنوع یا تهدید به پنچری خودروها مانع از پارک خودروهای دیگر می‌شوند. این درحالی است که طبق ماده۲۴ قانون مدنی هیچ‌کس نمی‌تواند کوچه و خیابان‌هایی را که بن‌بست یا مسدود نیست تحت تملک قرار دهد. لطف کنید درخصوص نقض آشکار حقوق شهروندی که طبق قانون، مجازات نیز دارد، گزارشی بنویسید.
بهرامی از تهران

  ایران‌خودرو پاسخگو نیست
با سلام. مدت‌هاست اقدام به ثبت درخواست یک قطعه ترمز چرخ عقب خودروی صفر کیلومتر کرده‌ام. متأسفانه ایران‌خودرو جواب درستی نمی‌دهد. این درحالی است که شماره ثبت درخواست و شکایت را هم به مراجع ذی‌ربط ارائه کرده‌ام، اما کسی پاسخگو نیست و ترتیب اثر نمی‌دهند. لطفا به گوش مسئولان ایران‌خودرو برسانید.
2541...0919

  هزینه‌های دندانپزشکی
شرایط به‌گونه‌ای شده که ما شهروندان حتی به‌خودمان هم رحم نمی‌کنیم. نمونه‌اش هزینه‌های بالای متخصصان دندانپزشکی است که امان مردم را بریده است. واقعا سوگندهای پزشکی کجا رفتند؟! این بحق است که من کارمند، حقوق چند‌ماه را برای مرمت یک دندان هزینه کنم؟! مابقی مخارجم را چه کنم؟! آیا این پول‌ها خوردن دارد؟! خدا راضی است؟!
یک بازنشسته فرهنگی از تهران

  گسترش مترو به شهرهای اطراف
باسلام. به‌نظر می‌رسد مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران حل نخواهد شد، مگر با توسعه حمل‌ونقل عمومی، خصوصا گسترش مترو به اطراف تهران، به‌خصوص سرآسیاب، ملارد، مارلیک و اندیشه. چون این مناطق به‌نوعی خوابگاه کسانی است که در پایتخت مشغول به‌کار هستند. مسئولان باید مشکلات را از نزدیک ببینند و درباره‌اش تصمیم بگیرند. به وزیر محترم راه و شهرسازی پیشنهاد می‌کنم سری هم به این مناطق محروم بزند.
5623...0919

  کاهش وزن چانه نان
سلام و خدا قوت. هر روز که برای گرفتن نان به نانوایی مراجعه می‌کنیم شاهد هستیم که بسیاری از نانوایان در تخلفی آشکار به کم‌فروشی و کاهش وزن چانه نان اقدام می‌کنند. متأسفانه مسئولان نظارتی در سازمان‌های عریض و طویل فقط بلدند بگویند به سامانه اطلاع‌رسانی ما، مورد تخلف را گزارش کنید! پیشنهاد می‌کنیم به‌مدت یک هفته با حضور میدانی در بین مردم تخلفات نانوایان را مشاهده کنند.
2436...0912

  حق‌وحقوق کارگران
با سلام و خدا قوت. محترم شمردن حق‌وحقوق کارگران و کارمندان تحت پوشش شرکت‌های خصوصی پیمانکاری، با استثنا قائل نشدن آن دسته از امکانات و تسهیلات و مزایایی که برای نیروهای رسمی درنظر گرفته می‌شود، یک انتظار منطقی است. لطفا در روزنامه پیگیری کنید تا قوانینی دراین باره وضع شود.
2532...0919

  گلایه یک جانباز
سلام. طبق مصوب مجلس ما جانبازان تقاضای اعاده به خدمت دادیم. ولی وزارت آموزش و پرورش مانع اجرای آن می‌شود. این اقدام یعنی اینکه  مصوبه مجلس اهمیتی ندارد و نمایندگان وقت‌شان را بیهوده برای این کار‌گذاشته‌اند.
2286...0911

این ستون پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه است. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید