• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
دو شنبه 9 مهر 1403
کد مطلب : 236211
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wjW98
+
-

«اسرائیلیسم»؛ ضدصهیونیستی‌ترین مستند ساخت یهودیان آمریکا

درباره پربیننده‌ترین مستند سیاسی این روزها

«اسرائیلیسم»؛ ضدصهیونیستی‌ترین مستند ساخت یهودیان آمریکا

در روزهای اخیر پربیننده‌ترین مستند در سکوهای نمایش «اسرائیلیسم» بوده است؛ مستندی که توسط دو مستند‌ساز آمریکایی ساخته شده و از چندین جشنواره جهانی هم موفق به دریافت جایزه شده است.
مستند «اسرائیلیسم» روایتی از شکاف نسلی درباره هویت یهودی و موجویت اسرائیل است و نشان می‌دهد چگونه افرادی که از اسرائیل انتقاد می‌کنند به یهودی‌ستیزی متهم می‌شوند و هر گونه انتقاد از دولت اسرائیل به‌عنوان یهودی‌ستیزی برچسب‌گذاری می‌شود.
این مستند ماجرای دو جوان یهودی آمریکایی به نام سیمون زیمرمن و ایتان است. این جوانان با این باور بزرگ شده‌اند که باید به هر قیمتی از دولت اسرائیل دفاع کنند. ایتان به ارتش اسرائیل می‌پیوندد و سیمون در میدان نبردی دیگر، یعنی دانشگاه‌های آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند. اما بعد از مدتی هر دوی آنها از مسیر خود برمی‌گردند و به جنبش‌های مخالف رژیم صهیونیستی می‌پیوندند...
سیمون زیمرمن، فعال اجتماعی، مدافع حقوق بشر و یکی از رهبران جنبش یهودی آمریکایی If Not Now است. او به همراه ایتان تجربیات خود را که محور ساخت مستند «اسرائیلیسم» است، بیان می‌کنند.
این مستند شامل دیدگاه‌های افرادی دیگر با گفتمان‌های متفاوت ازجمله نوآم چامسکی(فیلسوف و نظریه‌پرداز سیاسی آمریکایی)، کورنیل وست(فیلسوف و فعال سیاسی)، جرمی بن آمی(بنیانگذار و رئیس مؤسسه جی استریت)، آبه فاکسمن(رئیس سابق جنبش ضد‌افترا)، سامی عواد(فعال حقوق بشر فلسطینی) و پیتر بینارت نیز هست.
«اسرائیلیسم» که به یکی از محبوب‌ترین مستندها در بین جوانان آمریکایی تبدیل شده و به صدر جدول مستندهای اپل تی‌وی رسیده است، در جشنواره‌های مختلفی شرکت کرده و جوایز متعددی کسب کرده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید