• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
دو شنبه 9 مهر 1403
کد مطلب : 236201
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j2DQv
+
-

جابه‌جایی دانش‌آموزان از مدرسه تخریبی

جابه‌جایی دانش‌آموزان از مدرسه تخریبی

ریزش سقف مدرسه‌ای در ناحیه۴ آموزش و پرورش اصفهان با 50سال قدمت، ۵مصدوم داشت که یک دانش‌آموز یک روز بعد از مصدومیت همچنان در بیمارستان بستری است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأیید این خبر به همشهری می‌گوید: «5دانش‌آموز دختر در این حادثه مصدوم و بلافاصله به مراکز درمانی اعزام شدند. 4نفر از این دانش‌آموزان با درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شدند، ولی نفر پنجم به‌دلیل ناراحتی از ناحیه کمر همچنان تحت درمان قرار دارد.»  منصور شیشه‌فروش ادامه می‌دهد: «این حادثه سبب شد بار دیگر عوامل نوسازی مدارس، بررسی‌های لازم را انجام دهند و براساس آخرین خبر، قرار شد دانش‌آموزان این مدرسه به مدرسه‌ای دیگر منتقل شوند تا از بروز حادثه‌ای دیگر جلوگیری شود.»
او با توضیح اینکه مدارس اصفهان شرایط مناسبی ندارند، می‌گوید:‌ «34هزار و300کلاس درس در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد 8هزار و964کلاس شرایط مناسبی ندارد و باید تخریب شود. 12هزار و500کلاس نیز نیاز به مقاوم‌سازی‌ دارد. تاکنون 300کلاس به‌علت فرونشست زمین دچار آسیب شده و اگر به همین شکل اعتبارات قطره‌چکانی از کشور به استان اختصاص داده شود، سال‌های سال زمان می‌برد تا مدارس اصفهان مقاوم‌سازی‌ و نوسازی شود.»
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور می‌شود: «به‌نظر می‌رسد سازمان برنامه و بودجه، سازمان نوسازی مدارس و وزارت آموزش و پرورش برای این مشکلات باید اقدامات جهادی انجام دهند و با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه برای استان اصفهان، درصدد برطرف کردن مشکلات از مدارس برآیند.»  شیشه فروش عنوان می‌کند: «در حال حاضر 40مدرسه بر اثر فرونشست زمین تخلیه شده است. فرآیند بازسازی 21مدرسه از این 40مدرسه در حال انجام است و مابقی آن در انتظار تخصیص اعتبار هستند.»  او می‌گوید: «وقت آن رسیده که برای پیشگیری از حوادث و بحران، کشور یک‌بار برای همیشه در فاز پیشگیری گام بردارد. ما هر سال سیل داریم و برخی از نقاط را دچار آسیب می‌کند. پس از آن برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده اعتبار تخصیص می‌دهند، ولی بهتر است برای پیشگیری از وقوع سیل اعتبارات تخصیص داده شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید