• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 28 تیر 1397
کد مطلب : 23619
+
-

قرارداد نبندند، کار نمی‌کنم

 حسین رسولی یک ماه قبل در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در ژاپن با رکورد 62متر و 29سانتی‌متر قهرمان شد و حتی رکورد احسان حدادی در جوانان آسیا 62متر و 24سانتی‌متر را شکست. این رکورد او لقب حیرت‌انگیز گرفت و موفقیت رسولی موفقیت چشمگیری شد اما هفته قبل در مسابقات قهرمانی جهان خطا کرد و حذف شد. دلیل این را که در فاصله این دو مسابقه چه اتفاقی افتاد که رسولی نتوانست نتیجه بگیرد، هادی سپهرزاد، مربی رسولی به همشهری ورزشی توضیح می‌دهد: «همه عمر ورزشی حسین رسولی دو سال است، نمی‌شود از او خیلی توقع داشت. تا 10ماه قبل در ده‌شان ورزش می‌کرد. بزرگترین جایی که تا همین یک ماه پیش رفته بود، تهران بود. نه مسابقات بین‌المللی شرکت کرده بود و نه اردوهای برون مرزی داشت. شرایط ژاپن با فنلاند هم خیلی فرق می‌کرد. در ژاپن فقط یک حریف داشت و آمادگی جسمانی‌اش هم بهتر بود. حسین می‌توانست رقیبان جهانی‌اش را هم شکست بدهد اما شرایط خوب نبود.» 
به گفته سپهرزاد حسین در فاصله ژاپن تا فنلاند خیلی خوب تمرین نکرده بود: «بعد از مسابقات آسیایی به تهران آمد تا تمرین کند ولی اردوهای متمرکز وجود نداشت. قبل اعزام به فنلاند، به‌خاطر خوردن غذای نامناسب، مسموم شده بود و دستگاه گوارشش به هم ریخته بود. بقیه هم شرایط او را داشتند ولی حسین آخرین نفری بود که پیگیر درمانش شد. در فنلاند برای او دارو گرفتیم.» در کنار این شرایط سپهرزاد، استرس، کم تجربگی و از همه مهمتر حاشیه‌هایی که عده‌ای علیه رسولی به راه انداختند، در نتیجه‌ای که او گرفت موثر می‌داند. قبل از این مسابقات قهرمانی جهان شروع شود، شایعه شد که حسین رسولی با صغر سن و حتی دوپینگ مدال طلای آسیا را گرفته است. رسولی قبلا تعریف کرده بود برادری که یک سال از او بزرگتر بوده، فوت می‌کند و حسین تا مدت‌ها شناسنامه او را داشته است. در داستان دوپینگ هم فدراسیون توضیح داده بود که او هم در ژاپن و هم در تهران تست دوپینگ داده. با این حال مخالفان فدراسیون او را سپر کرده بودند. سپهرزاد از این افراد گلایه می‌کند: «یک عده هستند که نمی‌دانم از جان این ورزش چه می‌خواهند. یک روز می‌خواهند جلالی، کریمی و آشتیانی را برکنار کنند و یک روز دنبال جانشین برای کیهانی هستند. زورشان به رئیس فدارسیون نمی‌رسد، به خواسته‌هایشان نمی‌رسند علیه ورزشکار جوسازی می‌کنند. آنها به قدری نامرد هستند که نه بزرگان این رشته مثل احسان حدادی و حسن تفتیان رحم می‌کنند و نه به این جوان. اینها فقط می‌خواهند کیهانی زمین بخورد ولی ضررش را یکی دیگر می‌بیند. چند نفر جمع‌ شده‌اند و در یک سایتی مطلب‌های تخریب کننده می‌نویسند، حسین هم عضو کانال تلگرامی این سایت بود و می‌دید که آنها چه می‌نویسند. حرف‌هایی که علیه‌اش زده بودند خیلی روی روحیه‌اش تاثیر گذاشت.» 
سپهرزاد از مسئولان انتظار داشته از رسولی حمایت کنند ولی آنها بیشتر حرف‌های مخالفان را باور کرده‌اند: «آقایانی که عقب نشسته‌اند، از این افراد بپرسند که چرا یک جوان را تخریب می‌کنید؟ این وظیفه فدراسیون و وزارت ورزش است که پیگیر این موضوع باشند، اما متاسفانه وزارت ورزش هم به این موضوع شک کرد. این بچه یک روستایی است، چه توانایی دارد که کار خلاف انجام بدهد. برای گرفتن پاسپورت از 42نهاد استعلام می‌گیرند، چقدر توان داشته که بخواهد 3سال صغر سنی بگیرد.»
سپهرزاد با 10ماه تمرین رسولی را به قهرمانی آسیا رساند اما برای این کار دستمزدی نگرفته: «من با فدراسیون قراردادی ندارم. اگر با من قرارداد ببندد می‌مانم و کار می‌کنم. در این مدت که با احسان حدادی کار کردم و او را دوباره به دوومیدانی بازگردانم یا اینکه شاگردانم مثل علی ثمری و حسین رسولی به مدال‌های آسیا رسیدند، فرصت بوده تا توانایی‌های من به فدراسیون ثابت شود. من برای طلای آسیا پاداش 10میلیونی قرار بگیرم اما مربی خارجی برای هر ماه 18میلیون حقوق می‌گیرد و شاگردانش هم نتیجه‌ای نگرفته‌اند. ما اگر کارمان نتیجه بگیرد‌، پول می‌گیریم و این مدلی نمی‌شود کار کرد.» سپهرزاد قول می‌دهد اگر کنار رسولی بماند او را سال آینده به قهرمانی بزرگسالان آسیا و جهان برساند.   

این خبر را به اشتراک بگذارید