• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 28 تیر 1397
کد مطلب : 23604
+
-

دور باطل

دور باطل

سیدرضا افتخاری مدیرعامل استقلال روز چهارشنبه در بازگشت به تهران از سمت خود در این باشگاه به‌عنوان مدیرعامل استعفا کرد. افتخاری که در تمدید قرارداد دو بازیکن خارجی این تیم ناموفق بود، پیش از سفر به کشور ترکیه استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان تقدیم کرده اما به‌دلیل اهمیت مذاکرات با تیام و جپاروف این استعفا علنی نشد تا موافقت و یا مخالفت با آن بر سرنوشت استقلال تاثیر نگذارد. مدیرعامل استقلال در متن استعفانامه خود اعلام کرده با اشاره به مشکلات شخصی و بیماری نیاز به ادامه درمان دارد و نمی‌تواند به حضور در باشگاه استقلال ادامه دهد. از طرفی روند ضعیف استقلال در برنامه‌های پیش فصل و افزایش نارضایتی هواداران دلیل مهم دیگری برای این استعفا است. به‌نظر می‌رسد با توجه به عدم موفقیت در تمدید قرارداد دو بازیکن کلیدی این تیم، جدایی قطعی امید ابراهیمی و امید نورافکن و احتمالی سیدمجید حسینی، مدیرعامل استقلال دیگر در محل کار خود حاضر نشود تا این استعفا جدی تر از قبل پیگیری شود. در کنار این موضوع رخ دادن برخی حاشیه‌ها و مصاحبه‌ها باعث شده تا وزارت ورزش نیز از این عملکرد رضایت نداشته باشد. 
    افتخاری خبر داشت؟
درمورد اتفاقات اخیر این روایت هم مطرح است که افتخاری متوجه شده بود وزارت ورزش قرار است تغییراتی را در مدیریت ایجاد کند و خودش درنهایت کناره‌گیری کرد تا امور مربوط به باشگاه به فرد دیگری واگذار شود. 
    فتحی جانشین افتخاری
عصر دیروز نشست اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به منظور بررسی استعفای سیدرضا افتخاری و تعیین تکلیف جانشین وی تشکیل جلسه دادند و در پایان امیرحسین فتحی را به عنوان سرپرست باشگاه معرفی کردند. همچنین ملکی به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شد و پندار توفیقی نیز که عنوان شده بود بزودی برکنار می شود فعلا در هیات مدیره ماندگار شد. آنطور که فتحی گفته سیدرضا افتخاری همچنان به عنوان عضو هیات مدیره به فعالیتش در این باشگاه ادامه خواهد داد. 
فتحی که نزدیک به یک ماه قبل به‌عنوان عضو پنجم هیات مدیره استقلال معرفی شده بود، رابطه نزدیکی با وزیر ورزش و جوانان دارد و در کارنامه او سابقه مدیرعاملی تیم‌هایی مانند بهمن در دهه70 نیز به چشم می‌خورد. 
فتحی از مدیران بازنشسته شهرداری بوده و رابطه نزدیکی با افتخاری مدیرعامل مستعفی استقلال و سلطانی‌فر وزیر ورزش دارد و از همین‌رو با پیشنهاد افتخاری و موافقت وزیر به هیات مدیره آبی‌ها راه یافت. نکته جالب اینکه فتحی با حسن کریمی مدیرعامل جدید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز روابط نزدیکی دارد و دوره‌ای کوتاه نیز به‌عنوان معاون او با او کار کرده است. او در اولین اظهارنظر خود پس از انتخاب به‌عنوان عضو پنجم هیات مدیره علت اصلی انتخابش را حل و فصل مشکلات مالی این باشگاه دانست. در سابقه مدیریتی آقای فتحی، ۵۴ ساله، معاونت حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال، ریاست کمیته انضباطی، کمیته حل اختلاف و کمیته استیناف فدراسیون فوتبال، مدیرعاملی باشگاه‌های فرهنگی‌ ورزشی بهمن و عقاب و ریاست هیات مدیره باشگاه برق تهران، عضو هیات مدیره، قائم‌مقام و معاونت اداری و مالی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، دبیر کمیته فنی فدراسیون فوتبال و معاونت حقوقی و بین‌الملل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران دیده می‌شود.
    فتحی:  برای حفظ تیام و جباروف هر کاری می‌کنم
امیرحسین فتحی بعد از جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که از روز اول جانشین افتخاری بودید،گفت: «اگر چنین بود همان روز چنین مساله‌ای رخ می‌داد ولی افتخاری به خاطر مشکلاتی که داشتند استعفا کرد و وزارت ورزش مساله را به هیات مدیره واگذار کرد که این مسئولیت به من واگذار شد.»
فتحی در پاسخ به این سوال که آیا شما به ترکیه سفر می‌کنید و درباره جذب جباروف و تیام چه کار خواهید کرد، گفت: «اگر نیاز باشد حتما در ترکیه حضور خواهم داشت. هر کاری بتوانم برای جذب تیام و جباروف انجام می‌دهم. هواداران استقلال در روزهای گرم و سرد کنار تیم بوده‌اند و روزهای خوبی را کنار باشگاه سپری خواهند کرد. همه مدیران قبلی زحمت کشیدند و از همه عزیزان تقدیر می‌کنیم و این دو باشگاه مشکلات خاص خودشان را دارند. تا این لحظه نسبت به انتخاب همکاران تصمیم جدی و خوب گرفت شده و امیدوارم شاهد روزهای خوب برای استقلال و فوتبال کشور باشیم و هواداران استقلال باشگاه را مستحکم تر ببیند و همیشه کنار ما باشند.»
    بازگشت نظری‌جویباری؟
مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش روز سه‌شنبه بعد از اتفاقات باشگاه استقلال در صفحه شخصی خود خبر از جدایی توفیقی معاون ورزشی استقلال داد. این تغییر اما آخرین تغییر استقلال نیست و تغییرات در هیات مدیره نیز احتمالا اجرایی خواهد شد و شایعاتی پیرامون جدایی ملکی و زمانی نیز مطرح شده است تا شاید به این ترتیب وضعیت نابسامان استقلال اندکی رو به بهبود رفته و هواداران این تیم احساس رضایت کنند. فتحی در حوزه باشگاه استقلال با نظری جویباری معاونت سابق این باشگاه نیز رابطه حسنه‌ای دارد و از همین‌رو در قامت سرپرست استقلال، قصد دارد تا از نظری جویباری در تشکیلات باشگاه استفاده کرده تا نظری بازگشت دوباره ای به استقلال داشته باشد. ظاهرا فتحی سمت معاونت ورزشی باشگاه برای نظری جویباری در نظر گرفته تا تمامی امور ورزشی باشگاه از جمله نقل‌وانتقالات و مذاکره با بازیکنان و رتق و فتق امور جاری تیم بر عهده نظری جویباری باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید