• یکشنبه 8 مهر 1403
  • الأحَد 25 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 29
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236110
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vgAX8
+
-

برشی از سخنرانی‌های سیدحسن نصرالله پس از حوادث و اتفاقات مهم در لبنان و خاورمیانه

صدای رسای مقاومت

صدای رسای مقاومت

سید مقاومت از زمان آغاز رهبری بر جنش حزب‌الله لبنان، همواره به سخنرانی‌های شورانگیز و جریان‌ساز شناخته می‌شد. او چندین دهه، در افکار عمومی جهان، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های سیاسی در خاورمیانه مطرح و سخنرانی‌هایش مورد توجه ویژه رسانه‌ها، تحلیل‌گران سیاسی و عموم ملت‌های منطقه بود.  نصرالله با بیان مستحکم و مواضع قاطع خود، همیشه نقش مهمی در شکل‌دهی به افکار ملت‌های منطقه‌ داشت و در پس هر تحول مهمی، چشم‌ها به دهان او دوخته می‌شد. قدرت کلام و کاریزمای شخصیتی نصرالله چنان بود که تأثیر سخنرانی‌های او فراتر از مرزهای لبنان رفته بود و موضع‌گیری‌هایش همیشه در محافل غربی و بین‌المللی نیز مورد تحلیل و مداقه قرار می‌گرفت. او با کلام خود مسیر تحولات را تغییر می‌داد و معادلات پیچیده سیاسی را دگرگون می‌ساخت. سخنرانی‌هایش صرفا متشکل از واژگان و کلمات مهیج و برانگیزاننده نبود. جملات او نقشه راهی بود برای آینده لبنان و منطقه که مثل پرچمی در میدان نبرد برافراشته می‌شد. در میانه نبردهای سرنوشت‌ساز، سخنان امیدبخش سیدحسن، بارقه‌های امید را در دل رزمندگان مقاومت زنده نگاه می‌داشت و البته هر تهدید و عتاب او، لرزه بر اندام دشمن سفاک صهیونیستی می‌انداخت.
آنچه در ادامه خواهد آمد، مروری بر مهم‌ترین سخنرانی‌های رهبر فقید جنبش حزب‌الله‌ لبنان در سال‌های اخیر است.

   29شهریور 1403
   انفجار پیجرها در لبنان

اتفاقی که 2 روز پیش افتاد این بود که هزاران پیجر هدف قرار گرفته و منفجر شدند و دشمن از تمام خطوط قرمز عبور کرد و به هیچ‌چیز، نه انسانی و نه اخلاقی اهمیت نداد. این انفجارها روی بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، بازارها، مغازه‌ها، اتومبیل‌ها و خانه‌ها تأثیر گذاشت که زنان و کودکان زیادی در آنجا حضور داشتند. کشتار سه‌شنبه و چهارشنبه یک جنایت جنگی و اعلام جنگ علیه لبنان است.

   11 مرداد 1403
   بعد از شهادت اسماعیل هنیه، رهبر حماس و فؤاد شکر

ما هزینه پشتیبانی و حمایت خود از غزه را پرداخت کرده‌ایم و شهادت سیدمحسن(فؤاد شکر) اولین هزینه ما نیست. ما این هزینه را می‌پذیریم که از سر ایمان وارد این نبرد شده‌ایم. اینها (رژیم صهیونیستی) متوجه نیستند چه چیزی در انتظارشان است. بخندید و اندکی شاد باشید چون بعدا بسیار باید بگریید؛ زیرا شما نمی‌دانید که چه خطوط قرمزی را گذرانده‌اید و چه نوع تجاوزی را به انجام رسانده‌اید و به کجا رسیده‌اید و رفته‌اید.

   27تیر 1403
   عاشورای حسینی

به کسانی که از ما می‌خواهند دست از حمایت مظلومان غزه برداریم و ما را تهدید به جنگی وحشتناک می‌کنند، همان چیزی را می‌گوییم که امام حسین علیه‌السلام فرمود «ألا إنّ الدعی ابن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلّه والذله، وهیهات منا الذلّه».ما از همه مردم منطقه خود که از طریق اشغال، کشتار، تجاوز و تهدید مورد حمله رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم. 3‌کشور عربی هستند که همچنان مستقیماً از اشغال، تجاوز و تروریسم اسرائیل رنج می‌برند و آنها فلسطین، لبنان و سوریه هستند.

   4خرداد 1403
   بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی

حادثه سقوط هلی‌کوپتر رئیس‌جمهور رئیسی در ایران و خارج از این کشور بسیار دردناک و بسیار ناراحت‌کننده بود و این حادثه ما را به گریه انداخت. باید به شهیدرئیسی در تمام سمت‌هایی که مسئولیت را برعهده گرفت به‌عنوان الگو نگاه کنیم. زمانی که شهید رئیسی تولیت حرم رضوی را برعهده گرفت، تحول بزرگی در مدیریت و توسعه حرم و خدمات گسترده ایجاد کرد که خدمات آن به نفع محرومان و مستمندان بود.

   17فروردین 1403
   حمله به کنسولگری ایران در دمشق

واجب است در این روز یاد کنیم از شهدایی که طی روزهای اخیر در تجاوز دشمن صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند؛ ازجمله فرماندهان بزرگ شهیدی که برای ما و در مسیر مقاومت ارزش تاریخی دارند. شهادت این عزیزان به‌ویژه سردار شهید محمدرضا زاهدی به‌خاطر لطف بزرگی که طی سال‌های طولانی به مقاومت لبنان داشته‌است، برای ما موضوع بزرگی است. تجاوز دشمن اشغالگر به کنسولگری ایران در دمشق حادثه‌ای است که قبل و بعد آن بحث مفصلی دارد.

   22دی 1398
   بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی

به جای اینکه ما نزدش برویم، او همیشه نزد ما می‌آمد. وقتی حاج‌قاسم مسئولیت نیروی قدس را برعهده گرفت دیگر ما نیاز نداشتیم برای درخواست پشتیبانی یا تشریح وضعیت، هیأتی به ایران اعزام کنیم. او مدام و زود به زود می‌آمد و می‌رفت، همه  رنج‌هاو نیازهای ما را بر دوش می‌گرفت، در جمهوری اسلامی آنها را پیگیری می‌کرد و در کنار ما می‌اندیشید. یکی از علت‌های اصلی این تحول کمی و کیفی در عملیات‌های مقاومت که به پیروزی سال۲۰۰۰ منجر شد، مطالبه و پشتیبانی حاج‌قاسم سلیمانی بود.

   23مرداد 1393
   در مراسم هشتمین سالگرد پیروزی حزب‌الله در جنگ 33روزه

ما به هیچ جا مهاجرت نمی‌کنیم. هیچ تابعیت دیگری نداریم. به هیچ‌وجه این خاک را ترک نمی‌کنیم. ما همین‌جا خواهیم ماند، خواهیم ایستاد و سربلند، زندگی می‌کنیم. اگر جنگی به ما تحمیل شود، همین‌جا می‌جنگیم، شهید می‌شویم و دفن خواهیم شد. این انتخاب ماست. دیگر لبنانیانی که انتخاب‌شان این است، ما حاضریم از همه‌ گذشته، اختلافات و مسائل بینمان چشم‌پوشی کنیم.

   24بهمن 1386
   بعد از شهادت عماد مغنیه

حاج عماد مغنیه را شهید کردند و خیال می‌کنند با شهادت وی مقاومت فروخواهد پاشید. او در سیاق آن جنگ کشته شد اما اینها کاملا در حال اشتباهند. همانگونه که با شهادت شیخ راغب و سید عباس مرتکب اشتباه شدند. به پشتوانه خون عماد مغنیه که در فوریه ۲۰۰۸ به زمین ریخت، جهان بداند که باید نگارش مرحله سقوط حکومت اسرائیل را آغاز کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید