• یکشنبه 8 مهر 1403
  • الأحَد 25 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 29
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236113
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/y8E16
+
-

یاد یار

سیدعباس عراقچی: شجره طیبه مقاومت از رشد باز نمی‌ایستد

این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی رهبران و فرماندهان حزب‌الله را به شهادت می‌رساند ولی شجره طیبه مقاومت از حیات و رشد باز نمی‌ایستد. در مکتب اسلام «شهادت» خود شاهدی است بر حقانیت آرمان و انگیزه‌ای است برای ادامه مسیر و محرکی است برای جذب مجاهدان. ندیدند که خون شهید سید عباس موسوی چگونه باعث تحکیم بیشتر حزب‌الله شد؟ اکنون باید با وحشت نظاره‌گر تأثیر خون سید حسن نصرالله بر گسترش بیش از پیش مقاومت باشند. شهادت گوارایش باد و رهش پر رهرو. اینجانب شهادت سید مقاومت و جمعی از یارانش به‌دست رژیم سفاک و منفور صهیونیستی را به مقام معظم رهبری، امت اسلامی و مردم منطقه، مردم مقاوم و فهیم لبنان و ایران و همه اجزا و ارکان محور مقاومت تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. بی‌تردید خون پاک شهدای مقاومت زمینه‌ساز پیروزی نهایی و آزادی قدس شریف از لوث جنایتکاران صهیونیست خواهد بود. ان‌شاءالله.

سیدمقتدی صدر: سرافراز زندگی کردید

خداحافظ رفیق راه مقاومت و بازدارندگی. از خداوند متعال می‌خواهیم که همه نیروهای مقاومت را نزد رسول‌الله و جانشین ایشان امام علی(ع) و نوه‌ ایشان امام حسین، صلوات‌الله علیهم جمع کند. ‌ای نصرالله، تو و کسانی که با تو بودند، سرافراز زندگی کردید و شهیدی سرافراز رفتید.

سیدعمار حکیم: عمر شهید در جهاد مخلصانه صرف شد

با قلبی پر از درد و با رضایت کامل و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی، شهادت عالم ربانی از علمای اسلام و مجاهد مخلص از قهرمانان میادین جهاد و اعتلای کلام حق را به جهان اسلام و ملت لبنان و طرفداران قهرمان و مقاومت بی‌مانند آن را اعلام می‌کنیم. ایشان عمر شریف خود را با جهاد و مخلصانه در لبنان و با یاری مسائل دین حنیف و امت اسلامی و در رأس آن قضیه نخست اسلام یعنی قدس شریف صرف کرد. درگذشت جناب سیدحسن نصر‌الله را که در راه انبیا، ائمه و اولیای صالح به شهادت رسید و به پیامبران، صدیقان، شهدا و صلحا پیوست، اعلام می‌داریم تا بدین‌گونه عمر مبارک شریف ایشان با بالاترین درجه‌ای که خداوند سبحان و تعالی برای اولیای خاص خود برمی‌گزیند، به پایان برسد. این امت که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین(ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع آن شود؛ چراکه مرگ برای ما عادت و کرامت ما از سوی خداوند شهادت است.

رجب طیب اردوغان: درکنار مردم لبنان خواهیم ایستاد

لبنان و مردم لبنان هدف جدید سیاست نسل‌کشی، اشغالگری و تهاجم اسرائیل هستند که از 7اکتبر آن را دنبال می‌کند. در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل، بسیاری از مردم لبنان ازجمله کودکان در هفته گذشته به قتل رسیده‌اند. هیچ وجدانی نمی‌تواند چنین قتل‌عامی را بپذیرد و آن را توجیه کند. این اتفاقات، انسانیت، ارزش‌های انسانی و قوانین بین‌المللی را به چالش می‌کشد. تلاش‌های اسرائیل برای گسترش سیاست دیوانگی که در غزه و رام‌الله به اجرا درآورده بود به لبنان و سایر کشورهای منطقه اکنون باید متوقف شود. ما از تمام ساختارها و همه سازمان‌های حقوق بشری که وظیفه آنها تضمین صلح، ثبات و امنیت جهانی است، به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که اقدامات سریعی انجام دهند. ما به‌عنوان ترکیه در این روزهای سخت در کنار مردم و دولت لبنان خواهیم بود و بار دیگر حملات غیرانسانی اسرائیل علیه لبنان را محکوم می‌کنیم.

رشیده طالب، نماینده‌کنگره آمریکا: همدست اسرائیل   در نسل‌کشی هستیم

کشور ما این حمام خون را تامین مالی می‌کند. فرستادن بیشتر نیروها و بمب‌های خود به منطقه به‌معنای پیشبرد صلح نیست. دولت ایالات متحده همدست و شریک طرح نسل‌کشی جنایتکار جنگی، نتانیاهو است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :