• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 28 تیر 1397
کد مطلب : 23610
+
-

درخواست سرخپوشان از مدیران: جمعه به میدان برویم

در شرایطی که قرار بود دیدار سوپر جام لیگ فصل گذشته بین استقلال و پرسپولیس برگزار شود با اعلام سازمان لیگ به‌دلیل انصراف تیم استقلال از حضور در سوپرجام، تیم پرسپولیس برنده این دیدار و قهرمان سوپرجام معرفی شد.‏ سازمان لیگ سرانجام روز سه‌شنبه اعلام کرد که به‌دلیل انصراف باشگاه استقلال از حضور در مسابقه سوپرجام، دیدار دو ‏تیم استقلال و پرسپولیس در روز جمعه ۲۹تیر  برگزار نمی‌شود و طبق مقررات تیم پرسپولیس 3برصفر برنده این مسابقه ‏و قهرمان سوپرجام است.‏

اما درست دقایقی بعد از اعلام سازمان لیگ باشگاه استقلال اعلام کرد که هیچ انصرافی در کار نبوده است و به همین دلیل باید تاریخ سوپر جام تغییر کند و کار سازمان لیگ غیر قانونی بوده است. این در شرایطی است که باشگاه پرسپولیس هم اعلام کرد که سوپر جام برای آنها تمام شده و پرسپولیس قهرمان سوپر جام است. اما روز گذشته سرخپوشان به باشگاه اعلام کردند که با توجه به اتفاقاتی که رخ داده است اگر داور بازی در زمین حکم به پیروزی پرسپولیس بدهد دیگر باشگاه استقلال نمی‌تواند ادعایی داشته باشد و از مدیریت باشگاه خواست روز جمعه تیم حتی بدون تماشاگر به زمین برود و قانونی بازی را در نبود حریف برنده شود. حالا مسئولان پرسپولیس هم به‌دنبال این هستند که با رایزنی با سازمان لیگ این اتفاق را روز جمعه رقم بزنند و منتظر نظر سازمان لیگ هستند.

    هنوز پرونده ای تشکیل نشده
 اگر هر مسابقه‌ای که به‌عنوان مسابقه رسمی زیر نظر سازمان لیگ اجرا می‌شود و بنا به دلایلی برگزار نشود و یا نیمه تمام رها شود، طبق ماده 61آیین‌نامه انضباطی جدید، هرگونه تصمیم قانونی برای 3برصفر کردن یا تنبیه تیم مقصر در صلاحیت کمیته انضباطی است. هواداران فوتبال نیز به درستی تشخیص می‌دهند که مسابقه سوپرجام یک مسابقه ساده و کوچک نیست که مقدمات سنگین نداشته باشد و مقامات منتظر سوت داور باشند. چرا که اگر این مسابقه را هم مانند یک رقابت کوچک فرض کنیم و علیرغم اینکه می دانیم یک تیم از دو تیم در ساعت بازی حاضر خواهد شد، صرف نظر از هزینه‌های انجام شده و مسائل مالی مرتبط اسپانسرینگ و تبلیغات دور زمین و... چه کسی پاسخ ده‌ها هزار تماشاگری که به امید برگزاری احتمالی مسابقه در ورزشگاه حاضر شده اند را خواهد داد؟ درباره موضوع سوپرجام تا این لحظه پرونده‌ای تشکیل نشده است .

    اعلام نتیجه وظیفه کمیته انضباطی است نه سازمان لیگ
این بحث حضور نداشتن تیم در یک مسابقه است. اگر تیمی در روز بازی به میدان نرفت، پرونده بازی به کمیته انضباطی می‌رود تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود. علاوه بر تعیین نتیجه، کمیته انضباطی می‌تواند جریمه‌های نقدی هم برای تیمی که در مسابقه حاضر نشده است را در نظر بگیرد. تعیین کننده برنده مسابقه در صورت شرکت نکردن یک تیم، کمیته انضباطی است نه سازمان لیگ. شاید تیمی اعلام کند ما در یک مسابقه شرکت نمی‌کنیم اما روز بازی به زمین بیایند. استقلالی‌ها می‌توانند در ارکان قضایی به این تصمیم سازمان لیگ اعتراض کنند. حتی اگر استقلال به صورت رسمی از این مسابقه انصراف می‌داد، باید بلافاصله پرونده مسابقه را به کمیته انضباطی ارسال می‌کردند تا درباره آن تصمیم‌گیری شود. من در زمان ریاستم بسیاری از این پرونده را بررسی کرده بودم. در کل این تصمیم با عجله گرفته شده و کار سازمان لیگ در این مورد درست نبوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید