• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
یکشنبه 8 مهر 1403
کد مطلب : 236094
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYqEL
+
-

تفریح در بام‌لند آسان‌‌ می‌شود

تفریح در بام‌لند آسان‌‌ می‌شود

مریم باقرپور‌؛ روزنامه‌نگار

از بام‌لند به‌عنوان یکی از صدها جاذبه گردشگری پایتخت نام برده می‌شود که حضور در آن به معنی یک تیر و چند نشان است، چون علاوه بر گردش در کنار دریاچه شهدای خلیج‌فارس و استفاده از هوای مطبوع، می‌توان در کافه‌ها و رستوران‌های‌ اطرافش حاضر شد و از برنامه‌های تفریحی مثل ماهیگیری، پیاده‌روی و قایق‌سواری بهره ‌برد. اما حضور در این مکان مشکلاتی هم دارد. مثلا در روزهای جمعه و تعطیل،‌ پیدا کردن جای پارک بسیار دشواراست یا قیمت برخی رستوران‌هایش سرسام‌آور است، اما به ‌گفته مجید قادری، مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر در آینده این مشکلات رفع می‌شود.

‌ دسترسی به آب و برق
دسترسی به آب شرب حق همه است، اما کسبه بام‌لند تاکنون از این نعمت محروم بوده‌اند تا اینکه امسال خبر رسید آب شرب به بام‌لند می‌رسد. حالا ‌ ۸سال پس از ‌ فعالیت مجموعه، مردم می‌توانند از آب استفاده کنند. البته کارهایی مانند مشکل نوسانات برق و تأسیسات‌ هم تا حد زیادی مرتفع شده است. قادری می‌گوید: بحث ایمنی بام‌لند نیز در حال پیگیری است و تمام هم و غم شهرداری این است که مشکلات این مجموعه را حل کند.

‌ رونق برند ایرانی در کنار خارجی
تا همین چند وقت پیش، از مجموعه‌های تجاری بام‌لند به‌عنوان مراکز لاکچری نام برده می‌شد و خرید از آن برای هر کسی امکان‌پذیر نبود. اما حالا با واگذاری این مجموعه به مدیریت شهری تغییراتی در آن صورت گرفته است؛ تا جایی که این روزها می‌توان حضور و فعالیت برندهای داخلی را هم در آن دید. مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر می‌گوید: برند داخلی معتبر با لاکچری متفاوت است. ارائه خدمات در بام‌لند طیف‌های قیمتی گوناگونی دارد، ولی کیفیت خدمات ارائه‌شده بالاست. مردم هم انتظار کیفیت مطلوب را دارند. اگر مدیریت یکپارچه در دریاچه چیتگر تعریف شود، قطعا تمام بخش‌ها سعی می‌کنند یکدیگر را پوشش ‌دهند.

‌جای پارک بیشتر می‌شود
برای پیدا کردن جای پارک در بام‌لند به‌ویژه در ایام تعطیل و عصرها باید چند دور در میدان ساحل زد تا شاید خودرویی خارج و جایی پیدا شود، به‌ویژه آنکه عده‌ای برای گردش در اطراف دریاچه، این مجموعه را انتخاب می‌کنند. قادری می‌گوید: در قسمت‌های مختلف بام‌لند چند پارکینگ تعبیه شده و منطقه۲۲ نیز پای کار آمده و در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران طرحی برای احداث پارکینگی وسیع ارائه کرده است. قطعا برای رسیدن به این منظور پارکینگ‌های مکانیزه ساخته خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید