• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
شنبه 7 مهر 1403
کد مطلب : 236008
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/qjvOy
+
-

حذف سفر از سبد خانوار ایرانی؟

همزمان با آغاز روز جهانی گردشگری و هفته ملی گردشگری در ایران، معاون گردشکری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش همشهری درخصوص تعداد گردشگران ورودی به ایران از کشورهای لغو روادید یکجانبه از سوی ایران اعلام کرد: ورود اتباع خارجی از کشورهایی که ایران با آنها یکطرفه لغو روادید کرده است ۲۵درصد افزایش داشته است.
علی‌اصغر شالبافیان، در پاسخ به سؤال همشهری درخصوص نبود زیرساخت‌های لازم برای سفر در ایران و گران‌بودن سفر در کشور که منجر به ماشین‌خوابی و خیابان‌خوابی گردشگران و مسافران شده است، افزود: متأسفانه سفر در حال خارج شدن از سبد خانوار است و به همین منظور برای حمایت از انجام سفر توسط مردم طرح پیشنهادی «یارانه سفر خانوار» را که نیازمند 50هزار میلیارد تومان اعتبار است به دولت ارائه کرده‌ایم. شالبافیان همچنین در پاسخ به این سؤال همشهری که چه تلاش‌هایی برای کاهش ایران‌هراسی در وزارت میراث فرهنگی انجام شده است؟ افزود: تصویری که عامدانه برخی رسانه‌های خارجی از ایران منعکس می‌کنند در جذب گردشگر از برخی کشورها تأثیر داشته است و جذب گردشگر از کشورهای اروپایی را تحت‌تأثیر قرار داده، اما با طراحی محصولات متنوع، تقاضاهای متفاوت داشته‌ایم، مثلا گردشگری سلامت کمتر تحت‌تأثیر قرار گرفت.
معاون گردشگری افزود: پس از لغو روادید با حدود ۳۰کشور به‌ویژه از کشورهای خلیج‌فارس و کشورهای دورتر در آسیا ازجمله هند افزایش گردشگر را تجربه کرده‌ایم.
معاون گردشگری همچنین ضعف در زیرساخت و حوزه معرفی و تبلیغ ایران و حمل‌ونقل را ازجمله عوامل تأثیرگذار در کمیت و کیفیت جذب گردشگر خارجی عنوان کرد و گفت: اگر می‌گوییم ۱۵میلیون گردشگر طبق برنامه هفتم توسعه باید به ایران جذب شود، حتما شرایط آن را باید فراهم کرد، وگرنه گردشگری مبتنی بر کشورهای همسایه خواهد شد. شالبافیان تأکید کرد: استمرار پرواز مستقیم از ایران به کشورهایی که لغو روادید شده‌‌انددر جذب گردشگر اثرگذار است. لازم است سیاست‌ منعطف حوزه حمل‌ونقل هوایی اجرا  شود؛ موضوعاتی همچون «آزادی پنجم» و «آسمان باز» که از برنامه هفتم توسعه حذف شده بودند دوباره پیگیری می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید