• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
پنج شنبه 5 مهر 1403
کد مطلب : 235872
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RgxEz
+
-

ارتش ‌40هزار نفری در جولان شمالی

ارتش ‌40هزار نفری در جولان شمالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارش خود آورده است که ۴۰هزار رزمنده از 3کشور عربی به نزدیکی بلندی‌های جولان اشغالی سوریه رسیده‌اند تا برای حمایت از حزب‌الله در درگیری‌های زمینی احتمالی علیه ارتش رژیم اسرائیل آماده شوند.
  ۴۰هزار نیرو از 3کشور عربی برای حمایت از حزب‌الله و شرکت در نبرد احتمالی با ارتش رژیم اسرائیل وارد منطقه جولان سوریه شدند.
  این افراد منتظر فرمان سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان هستند.
  حتی اگر این ۴۰هزار نیرو نظامی حرفه‌ای نباشند، باز این موضوع باعث نگرانی شدید [ارتش رژیم اسرائیل] می‌شود.
  مقام امنیتی اسرائیل: دیدیم که نیروهای مسلح ۲ تا 3هزار نفری وقتی یک شهرک را غافلگیر و به آن حمله می‌کنند، چه‌کاری می‌توانند انجام دهند.
  در صورت لزوم، ارتش اسرائیل به سمت انجام عملیات نظامی در سوریه نیز حرکت خواهد کرد تا به شکل بهتر به دمشق بگوید که حضور آنها(رزمندگان 3کشور) را در آنجا برنمی‌تابد.
  تاکنون هیچ اظهارنظری از سوی دمشق و حزب‌الله یا تل‌آویو منتشر نشده است.
  یک نهاد امنیتی در رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که حزب‌الله توانمندی‌هایی دارد که می‌تواند عرصه‌های دریایی و اقتصادی این رژیم را تهدید کند.
  این حزب همچنان قدرت شلیک ۱۰۰هزار موشک برای هدف قرار دادن اراضی اشغالی را دارد.
  همچنین خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گزارشی مدعی شد نیروهای یمنی در قالب گروه‌های کوچک و با هماهنگی اطلاعاتی سوریه و لبنان(حزب‌الله) از طریق خاک اردن وارد سوریه شدند.
   این نیروها در پی آمادگی گروه‌های مقاومت برای مرحله بعدی تشدید تنش اسرائیل و کشورهای عربی منطقه به‌ویژه سوریه هستند.
  نیروهای مسلح یمن دارای تیپ‌های ویژه‌ای هستند که از ماه‌ها پیش برای مقابله زمینی با ارتش رژیم صهیونیستی در مانورهای مختلف آموزش دیده‌اند.
  در سال2006، حزب‌الله نشان داد که دارای یک شبکه تونلی عظیم است و این امر در سال‌های بعد برجسته‌تر شد. در سال2019، اسرائیل تونلی به عمق 22طبقه پیدا کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید